Jak utrzymać motywację do podejmowania aktywności fizycznej? 6 pomocnych wskazówek

Istnieje milion wymówek, które można wymyślić, aby zniechęcić się do wyjścia z domu – jesteś zbyt zmęczony, cierpisz na deficyt czasu, wolisz zajadać się czekoladą przed telewizorem, masz okres lub boli cię głowa. Tymczasem doba ma 24 godziny dla każdego, więc jak to się dzieje, iż niektórzy – pomimo natłoku obowiązków są w stanie wygospodarować czas na regularne odwiedziny klubu fitness czy basenu, a inni skazani są na siedzący tryb życia? Okazuje się, iż kluczem jest motywacja i samodyscyplina. Poniżej zamieszczam pomocne wskazówki, które pomogą Ci utrzymywać motywację i ułatwią osiągnięcie zaplanowanego celu:

Przeczytaj koniecznie:

Jak utrzymać dietę na rodzinnych imprezach

Prowadź terminarz – pomoże Ci to zorganizować obowiązki dnia codziennego, a także ułatwi wygospodarowanie czasu na odwiedziny klubu fitness. Jeżeli istnieje taka możliwość postaw na systematyczność: zaplanuj swój tydzień z góry, uwzględniając mniej więcej stałe pory na podejmowanie aktywności fizycznej, np. poniedziałek, środa i piątek po południu – dzięki temu po paru tygodniach stanie się to rutyną.

Uzupełniaj na bieżąco dziennik treningowy i żywieniowy – dzięki temu nie tylko będziesz stale monitować postępy, ale także będziesz utrzymywać zaangażowanie na odpowiednio wysokim poziomie. Będziesz mógł też wymienić się doświadczeniami z osobami, które posiadają lub posiadali podobne problemy co Ty.

Bądź kreatywny – wykonywanie ciągle i wciąż tego samego ćwiczenia w tym samym miejscu może być nudne. Uruchom wyobraźnię, pomyśl o uatrakcyjnieniu treningu choćby swoją ulubioną muzyką.

Walcz z kunktatorstwem – nie odkładaj decyzji związanych z aktywnością fizyczną lub wdrażaniem zdrowych nawyków żywieniowych na później. Staraj się być przy tym elastyczny i nie działaj zgodnie z zasadą wszystko albo nic. Może się okazać, iż obowiązki służbowe w dzień zaplanowanego treningu przedłużą się – zamiast przekładać odwiedziny w klubie fitness na inny dzień, wykonaj po prostu krótszy trening (np. 30 minut zamiast 60 minut).

Zmień swój sposób myślenia – nie postrzegaj wizyt na siłowni jako krótkoterminowego narzędzia, które pozwoli Ci osiągnąć cel, taki jak np. utrata tkanki tłuszczowej. Pomyśl o długoterminowych efektach związanych z regularną aktywnością fizyczną – np. o lepszym zdrowiu. Aktywność fizyczna nie powinna być rozpatrywana jako doraźny sposób na walkę z problemami, warto uczynić z niej stały element codzienności.

Baw się dobrze – spróbuj odnaleźć radość w tym co robisz, nie myśl, że to tylko „zło konieczne” . Przypominaj sobie uczucie, które ogarnia twój organizm po dobrze wykonanym treningu – za ten stan odpowiadają endorfiny. Można się od niego uzależnić i co ciekawe nigdy Ci się znudzi.

Podsumowanie

Najlepszymi motywatorami do podjęcia aktywności fizycznej są: chęć poprawy wyglądu, walka z wyrzutami sumienia, a także kwestie zdrowotne. Aby nie stracić zapału do regularnych odwiedzin klubu fitness należy mieć swój cel stale przed oczami. Dzięki dobrej organizacji pracy i pozytywnemu nastawieniu sport może stać się nieodłącznym elementem twojego życia, a nie tylko doraźnym sposobem na rozwikłanie problemu.