Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Kuchnia
Dobry trening – fantastyczny seks

Dobry trening – fantastyczny seks

PoTreningu

W jaki sposób „podkręcić” swój organizm, by seks stał się bardziej satysfakcjonujący lub też by odzyskać ochotę na igraszki w sypialni? Odpowiedź jest banalnie prosta…

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 50 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 4000 posiłków i 500 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę

Trening… czyni mistrza!

Seks sam w sobie jest intensywną aktywnością fizyczną, podczas której organizm musi wykazać się zarówno siłą jak i wytrzymałością. Dzięki regularnym ćwiczeniom te dwie cechy ulegają znacznej poprawie, a fakt, że stajemy się bardziej zręczni, a ciała elastyczne i gibkie, na pewno przełoży się na jakość seksu i pozwoli zminimalizować ryzyko kontuzji (takich jak np.: naciągnięcie mięśni). U osób, które nie mogą się pochwalić dobrą formą fizyczną, ochota na kontakty seksualne zmniejsza się lub zanika. Ich libido jest niewielkie, a niska wydolność tlenowa sprawia, że w sypialni męczą się o wiele szybciej.

Aktywność fizyczna vs seks

Wysiłek fizyczny sprawia, że poprawie ulega sprawność seksualna. Dzieje się tak, gdyż:

  • zwiększa się wytrzymałość mięśni

  • poprawia się mobilność ruchowa

  • wzrasta wytrzymałość seksualna

  • wzmaga się ukrwienie narządów płciowych


Większa pewność siebie i świadomość swojego ciała prowadzi do większego popędu seksualnego – to fakt niepodważalny.

Gdy czujesz się gruba, masz poczucie zaniedbania, wstydzisz się rozebrać i dbasz o to, by podczas kontaktów intymnych światło było zawsze zgaszone, to ani ty, ani twój partner nie będziecie usatysfakcjonowani kontaktami seksualnymi.

Niezmiernie istotnym aspektem dobrego seksu jest to, by czuć się pożądaną i seksowną. Osoby trenujące czują się lepiej w swoim ciele, są z siebie zadowolone, więc chętniej chcą je pokazywać. Im regularniejsze ćwiczenia, tym większy ich pozytywny wpływ nie tylko na  tylko na jakość naszego ciała, lecz również na psychikę i popęd seksualny. Osoba sprawna fizycznie jest bardziej aktywna podczas „łóżkowych igraszek”.

Rola testosteronu

Zwiększony poziom testosteronu proporcjonalnie wpływa na wzrost popędu płciowego. Udowodniono, że wyższy poziom tego hormonu u mężczyzn prowadzi do:

  • częstszych erekcji

  • większego libido

  • spowolnienia procesów starzenia

  • zwiększenia masy mięśniowej

  • poprawy gęstości kości

U kobiet zaś:

  • zwiększa podniecenie seksualne

  • prowadzi do częstszego seksu

  • poprawia nastrój oraz poziom energii, co również pozytywne wpływa na ochotę na kontakty seksualne

  • tak jak u mężczyzn wpływa na większą masę mięśniową oraz kostną

Zwiększony poziom testosteronu łagodzi stany depresyjne oraz skutki chronicznego zmęczenia, które, jak dobrze wiemy, nie sprzyjają spełnieniu w życiu seksualnym.

Let's talk about sex, baby

Nie da się więc ukryć, że regularny trening utrzymujący ciało i umysł w dobrej formie, znacząco oddziałuje na jakość życia seksualnego. Wysiłek fizyczny sprawia, że możemy się wyładować i jesteśmy mniej zestresowani w codziennym życiu. A im mniej stresu, tym większa ochota na łóżkowe igraszki. Dzięki aktywności ruchowej budujemy lepszą kondycję oraz uczymy się kontrolować oddech, a są to istotne elementy udanego seksu. No chyba, że satysfakcjonują was krótkie dystanse zakończone zasapaniem i radością nie z satysfakcjonującego orgazmu, lecz z tego, że udało się przetrwać ;-)

Zatem, jeżeli dbasz o siebie, trenujesz (lecz nie przetrenowujesz się) i przykładasz należytą wagę do diety, to wysokie libido i udane życie seksualne masz gwarantowane. Ale jeżeli chciałbyś stracić ochotę na seks i lubisz, gdy otłuszczony brzuch zasłania stopy, to unikanie wysiłku fizycznego, alkohol, papierosy oraz inne używki, a także niezdrowe, wysoko przetworzone jedzenie powinny załatwić sprawę.


Źródła: Ruda_29 Konsultacje


W artykule mówimy o: Trening Zdrowie