Dbamy o Wasze zdrowie - na czas zamknięcia siłowni wszystkie plany -30%! Szczególnie teraz ważne jest, by wzmacniać swój organizm! Trzymaj dietę i ćwicz w domu z naszymi planami. Skorzystaj z oferty

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Orzechy na stres

Orzechy na stres
Umiejętność radzenia sobie ze stresem ma charakter indywidualny i jest mocno zróżnicowana. Oznacza to, iż niektóre osoby radzą sobie z nim gorzej niż inne. Niestety poza doraźnymi, przykrymi skutkami, konsekwencje braku tej umiejętności mogą sięgać zdecydowanie dalej. Okazuje się, że wyższa podatność na stres wiązać się może z większym ryzykiem wystąpienia chorób układu krążenia.

Sytuacje stresowe powodują określoną reakcję fizjologiczną, polegającą między innymi na sekrecji katecholamin. Wzrasta ciśnienie i tętno, po pewnym czasie uaktywniona zostaje oś HPA (przysadka-podwzgórze-nadnercza), podnosi się poziom kortyzolu. Gdy stres jest bardzo silny, częsty, a także gdy przedłuża się w czasie - zwiększa się ryzyko powikłań zdrowotnych.

Okazuje się, że niektóre czynniki żywieniowe wpływają na umiejętność radzenia sobie ze stresem. Szczególnie przydatne mogą produkty , będące źródłem kwasów tłuszczowych z rodziny omega 3 i wbrew temu co wiele osób uważa, znakomicie sprawdzaj się tutaj pokarmy pochodzenia roślinnego. Naukowcy odkryli, że orzechy włoskie oraz olej z tych orzechów obniżać mogą zarówno ciśnienie spoczynkowe krwi jak i zmniejszać wzrost ciśnienia następujący w odpowiedzi na stres. Obniżeniu także ulega poziom białka C-reaktywnego, który jest markerem ryzyka powikłań sercowo-naczyniowych.

Podobne wyniki uzyskano w czasie badań z użyciem nasion lnu oraz oleju lnianego wysokolinolenowego. Jak więc widać, nie tylko popularny magnez i witamina b6, ale również inne składniki żywności mogą wspomagać specyficzną odporność organizmu na działanie niekorzystnych czynników zewnętrznych i umiejętność radzenia sobie ze skutkami stresu.

Walnuts, Walnut Oil, Improve Reaction to Stress. ScienceDaily (Oct. 4, 2010)

W artykule mówimy o: Zdrowie Dietetyka i zdrowe odżywianie

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę