Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Kuchnia

Zadbaj o higienę podczas treningu!

Zadbaj o higienę podczas treningu!
Wydawać by się mogło, że żyjemy w czasach, w których higiena i świadomość jej konieczności są na wysokim poziomie. Jednak wystarczy przez kilka godzin poobserwować klientów dowolnie wybranego fitness klubu, by dojść do zatrważających wniosków! Wielu trenującym nie chce się - bo ciężko to wyjaśnić inaczej niż zwykłym lenistwem - zachowywać podstawowych zasad higieny.

Unikanie mycia rąk po wizycie w toalecie, a następnie witanie się z resztą trenujących poprzez podanie im dłoni, niechęć do korzystania z ręcznika i środków dezynfekujących sprzęt  przy jednoczesnym zostawianiu kałuż potu własnego i “pokładanie się” w cudzym, picie wody z nieswojej butelki, szczególne zamiłowanie do oszczędzania uwidaczniające się w praniu stroju treningowego maksymalnie raz w tygodniu, przychodzenie na salę fitness z infekcją zakaźną czy też chodzenie boso pod prysznic lub po macie - te i wiele innych przejawów braku higieny, które możemy zaobserwować na salach treningowych w znacznym stopniu wpływają na rozprzestrzenienie się chorób takich jak grzybica czy też grypa, zwłaszcza, jeżeli drobnoustroje “trafią” na osłabiony organizm.  
Problemem jest nie tylko zachowanie, a raczej brak zachowania higieny przez osoby ćwiczące, lecz także praktyki stosowane w fitness klubach - rzadko odkażane sprzęty (maszyny, maty, piłki, worki treningowe) czy też używanie nieodpowiednich środków czyszczących.

Czy są sposoby umożliwiające wpłynięcie na poziom czystości otoczenia, w którym trenujemy i poprzez to uchronienie własnego zdrowia przed czyhającymi na nas zarazkami? Co do tego nie ma żadnych wątpliwości! Ba, można powiedzieć nawet i większość z czytających się z tym zgodzi, że wszystkie wymienione poniżej sposoby są naprawdę banalne i na dobrą sprawę wymagające tylko odrobiny dobrej woli i skoncentrowaniu się na wykształceniu u siebie nowych nawyków.

Myj, dezynfekuj,  ochraniaj …

  • Umycie dłoni po wizycie w toalecie, oczyszczenie całego ciała (prysznic, kąpiel) od razu po zakończeniu treningu - wystarczy użyć w tym celu mydła i ciepłej wody, zdezynfekowanie sprzętu, na którym będziesz ćwiczył i używanie ręcznika tworzącego dodatkową warstwę ochronną pomiędzy skórą a sprzętem, którego używasz na treningu z pewnością będzie korzystne zarówno dla twojego zdrowia, jak i dla osób współćwiczących.

  • Ubrania i ręczniki, których używasz podczas ćwiczeń pierz od razu po powrocie do domu. Nie zostawiaj ich wilgotnych i zapoconych na kilka dni, a już z całą pewnością zadbaj o to, by nie założyć ich na siebie - dopóki nie będą czyste i pachnące - na następnym treningu.

  • Po sali treningowej, matach, pod prysznicem obowiązkowo używaj przystosowanego do tego obuwia, w innym wypadku ryzykujesz zakażenie grzybicą. Oczywiście są sporty, które wymagają trenowania bez butów, często na idealnie wchłaniających pot matach. Jak zachować higienę w takiej sytuacji? Należy upewnić się, czy klub odpowiednio dba o zdezynfekowanie powierzchni treningowych po zajęciach lub też… liczyć na szczęście.

  • Nawet, jeżeli sam starasz się dbać o higienę i przestrzegasz jej zasad, to nie możesz odpowiadać za to, co czynią inni. Jeżeli pijesz wodę podczas treningu, to zwróć szczególną uwagę, by nikt inny nie korzystał z twojej butelki. Oczywiście możesz być dobrym kolegą i dzielić się osobami trenującymi razem z tobą, ale miej na uwadze, że ponosisz przy takiej okazji pewne ryzyko. Jeżeli wynikiem takiego dzielenia się będzie tylko wirus grypy (oby nie żołądkowej), to pół biedy. Gorzej, gdy dojdzie do zakażenia np. mononukleozą.

http://potreningu.pl/articles/3361/choroba-pocalunkow--mononukleoza

W przypadku, gdy jesteś chory odpuść trening lub przeprowadź go w takim miejscu, by nie stanowić zagrożenia dla innych. Jeżeli masz problemy ze skórą, niezagojone rany, cierpisz na grzybicę absolutnie zrezygnuj z takich aktywności jak basen, sauna, czy też jacuzzi. Zachowuj się odpowiedzialnie.

W artykule mówimy o: Zdrowie Trening

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę