“Przekombinowany” trening - podstawowy błąd początkujących

Nie oszukujmy się, osoby początkujące lub też z niewielkim stażem treningowym bardzo niechętnie sięgają po ćwiczenia podstawowe, za to namiętnie wyszukują treningi swoich idoli (panowie światowej sławy kulturystów, panie “fitnessek” bikini). To zachowanie można wybaczyć, bo brak im podstawowej wiedzy oraz doświadczenia. O wiele gorszy jest fakt, że zdarzają się trenerzy, którzy obiecują cuda, przyciągają do siebie oferując wybitnie skomplikowane metody treningowe i obiecując szybkie rezultaty. Niestety dość szybko okazuje się, że…

Przeczytaj koniecznie:

Zakwasy: zmora początkujących, cel zaawansowanych

Lepsze jest wrogiem dobrego!

Miała być szybka redukcja a skończyło wymyślnych ćwiczeniach, splicie zamiast treningu angażującego wszystkie partie mięśniowe (FBW),  “super hiper gigant seriach”, niewielkiej liczbie podstawowych ćwiczeń złożonych za to masie izolowanych i obowiązkowym odmierzaniu czasu pomiędzy seriami. Dla człowieka, który jest świeżakiem na siłowni takie metody treningowe z góry oznaczają porażkę. Dlaczego?

  • ma słabą technikę ćwiczeń

  • nie ma odpowiednio wyćwiczonego czucia mięśniowego - czyli kończy się na “machaniu” hantelką

  • nie potrafi zwiększać obciążenia, poprzez co nieustannie (coraz bardziej zirytowany brakiem widocznych rezultatów) kręci się w miejscu

  • nie zna swoich możliwości, nie potrafi ich przekraczać przez co wykonuje ćwiczenia na “pół gwizdka”

  • absolutnie niepotrzebnie skupia się na pilnowaniu mało istotnych detali niż rzeczywiście na przysłowiowym “za...suwaniu”

Chcesz spalać tkankę tłuszczową? Podstawowe ćwiczenia, wysoka intensywność treningu oraz odpowiednio dopasowana dieta - to rozwiązanie optymalne!

Jak już zostało wyżej napisane - nie ma sensu stosować metod podejrzanych u zawodników klasy “pro”, przede wszystkim dlatego, że lata świetlne dzielą osoby początkujące od zaawansowanych - zarówno jeżeli chodzi o doświadczenie, wiedzę oraz … stosowaną suplementację.

Nie kombinuj, zacznij od treningu dla początkujących, a dzięki temu:

  • nauczysz się prawidłowo wykonywać podstawowe ćwiczenia - dzięki temu nie tylko unikniesz kontuzji, ale możesz liczyć na efekty (zarówno jeżeli chodzi o spalanie tkanki tłuszczowej jak i budowanie mięśni)

  • poznasz swoje ciało i nauczysz się czuć, które mięśnie są zaangażowane w dane ćwiczenie (czyli wypracujesz u siebie czucie mięśniowe). Wiele osób - co wynika ze słabej techniki ćwiczeń oraz braku wiedzy, które mięśnie powinny pracować - podczas ćwiczeń na np. plecy nadmiernie angażuje ręce lub ćwicząc pośladki - uda dziwiąc się później, że - choć dają z siebie na treningu wszystko - nie dostrzegają efektów

  • utrzymasz wysoką intensywność treningu - co automatycznie przełoży się na rezultaty

Każdy z nas chciałby jak najszybciej widzieć efekty swojej pracy, ale aby móc wykorzystywać metody bardziej zaawansowane najpierw należy nauczyć się podstaw. Nie bez przyczyny zanim zaczniemy biegać - uczymy się chodzić, nim piszemy pełnymi zdaniami  - poznajemy alfabet. Przyswojenie “bazy” gwarantuje nam możliwość dalszego rozwoju, nadmierne kombinowanie sprawia, iż czas potrzebny na osiągnięcie wymarzonych rezultatów znacznie się wydłuża.

Najprostsze metody i założenia treningowe są najbardziej skuteczne - zamiast szukać magicznych środków i “cudownych” sposobów zaufaj tym, które po prostu... działają!