Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Kuchnia
Pomysły na śniadania bogate w białko

Pomysły na śniadania bogate w białko

Kinga Żuralska

Spożywanie białka w trakcie pierwszego posiłku zwiększa uczucie sytości i zmniejsza ochotę na podjadanie w ciągu dnia. Udowodniono, że śniadanie zawierające jajka pomaga zredukować liczbę kalorii spożywanych w ciągu dnia. Warto zadbać o to, by w śniadaniu obecne były proteiny. Co wybrać, gdy znudzi nam się jajecznica lub gotowane jajka?

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę

Wykazano, że poziom greliny, hormonu pobudzającego uczucie głodu, jest znacznie wyższy po śniadaniu bogatym w węglowodany niż bogatym w białka jaj.

Dobrze jest więc sięgać po jajka spożywając pierwszy posiłek.

Co jeśli jajecznica nam się znudziła lub po prostu ciężko zabrać nam ją do biura?

Możliwości jest wiele. Nie należy zamykać się na standardowe połączenia. Gdy mam otwartą głowę na nowe pomysły, nie popadniemy w rutynę i nie znudzimy się posiłkami.

Jajka stwarzają niekończącą się liczbę pomysłów. Jajecznica i gotowane jajka to tylko podstawowe dania, jakie możemy z nich przygotować.

Świetnym pomysłem są wszelkiego rodzaju omlety oraz naleśniki.

Placuszki przygotowane z tartej marchewki, cukinii i jajek z dodatkiem mąki kokosowej sprawdzą się świetnie jako śniadanie zarówno w domu, jak i na wynos.

Można przygotować je dzień wcześniej i bez problemu zabrać następnego dnia w pudełku do biura.

Jajka to również świetna baza do tworzenia różnego rodzaju wypieków i zapiekanek. Nisko węglowodanowy chlebek, bogaty w proteiny, przygotowany na bazie tartej cukinii, jajek i mąki kokosowej, to również ciekawa propozycja.

Można podawać go z przygotowanym samodzielnie pasztetem, pieczonym mięsem czy po prostu serem pleśniowym.

Możemy również usmażyć naleśniki. Moja propozycja to wytrawne naleśniki z mąki kokosowej ze szpinakiem i serem ricotta lub wersja na słodko z kremem czekoladowym przygotowanym na bazie awokado, kakao i banana.

Wśród śniadaniowych pomysłów należy wymienić również wszelkiego rodzaju sałatki, do których dodamy białkowy wkład. Mogą to być jajka, pieczone mięsa, sery pleśniowe, sery kozie.

Na sobotnie czy niedzielne śniadanie, gdy czasu jest nieco więcej polecam skorzystać z piekarnika. Omlet zapiekany z kurkami i salami czy też jajka zapiekane w połówkach awokado, to tylko nieliczne propozycje, jakie można wykonać.

Podsumowując, warto zadbać o dostarczenia białka w pierwszym posiłku. Zwiększy to uczucie sytości i zmniejszy chęć na podjadanie w ciągu dnia. Zdrowe jedzenie nie musi być nudne. Szukaj połączeń, które zadowolą Twoje podniebienie.




 



W artykule mówimy o: Dietetyka i zdrowe odżywianie