Zadbaj o swoją skórę!

Mówi się, że skóra jest odzwierciedleniem stanu naszego organizmu. Stan skóry pokazuje nam, czy organizm jest dobrze odżywiony czy nie, czy jest zatruty toksynami, czy to, co jemy mu szkodzi czy służy, czy jesteśmy wypoczęci i zrelaksowani, czy raczej niedosypiamy i dużo się stresujemy. Trądzik, który pojawia się zazwyczaj w okresie dojrzewania i bardzo często nie odpuszcza mimo mijających lat, próbujemy zazwyczaj zwalczać od zewnątrz. Tymczasem trądzik jest sygnałem organizmu, który sygnalizuje nieprawidłowe funkcjonowanie całego systemu. Warto zadbać więc o skórę holistycznie. W tym przede wszystkim od wewnątrz.

Przeczytaj koniecznie:

Wpływ palenia na skórę

Możemy walczyć z trądzikiem stosując najróżniejsze kremy i maści, sterydy i antybiotyki. Całe jednak to działanie nie usunie problemu z jednej zasadniczej przyczyny: leczymy symptomy, a nie przyczyny trądziku. Tak długo, jak nie znajdziemy przyczyny zmian skórnych i ich nie usuniemy, tak długo problem będzie nawracał.

Najważniejsza kwestia, na którą należy zwrócić uwagę to odżywianie organizmu. Jak największą część menu powinny stanowić produkty jak najmniej przetworzone. Świeże owoce, warzywa, pestki, orzechy, ryże, kasze, produkty naturalnie fermentowane, jajka, mięso, ryby, prawdziwe mleko od krowy lub kozy.

Jak najmniejszą część naszego menu powinny zajmować produkty przetworzone, czyli wszelkiego rodzaju produkty, które posiadają etykiety wymagające wnikliwego czytania długiej listy składników.

Skóra z pewnością podziękuje nam, jeśli zrezygnujemy z ubogich w wartości odżywcze produktów takich jak słodycze, słodkie napoje, gotowe dania instant, sklepowy nabiał i wątpliwej jakości wędliny oraz kiełbasy.

Unikać powinniśmy także tłuszczy trans. Wszelkie margaryny, tłuszcze utwardzane dodawane do gotowych produktów, potrawy smażone w głębokim tłuszczu, to produkty, które mogą znacząco wpływać na pogorszenie stanu naszego zdrowia, w tym skóry.

Dla pięknej, zdrowej i zadbanej skóry ważne jest również to, aby jedzenie, które spożywamy dostarczało nam wszelkich niezbędnych witamin i minerałów. Im jedzenie jest bardziej przetworzone, tym mniej tych istotnych dla nas substancji zawiera.

Wybieraj owoce i warzywa w różnych kolorach. Dbaj, aby dieta była różnorodna.

Nie należy stronić od słońca. Dzięki niemu w naszym ciele wytarza się witamina D, która również wpływa na stan naszej skóry.

Nie bez przyczyny napisałam na początku, że istotne jest odżywienie organizmu. Ważne jest bowiem nie tylko to, co i ile tego spożywamy, ale ile z tego jedzenia przyswajamy. Warto zadbać więc o prawidłowe trawienie. Posiłki nie powinny być spożywane w pośpiechu czy stresie. Powinniśmy dbać o prawidłową florę bakteryjną, między innymi włączając do menu produkty naturalnej fermentacji. Jeśli nieustannie męczą Cię zgagi, niestrawność i wzdęcia, a po posiłku często bywasz zmęczony i ociężały, to ewidentne znaki, świadczące o tym, iż powinieneś zadbać o usprawnienie procesów trawiennych.

Istotne jest również wykluczenie produktów problemowych. Jeśli nasz organizm nie toleruje pewnych produktów, może reagować na nie wysypką, czy też trądzikiem. Bardzo często problemowe bywają takie produkty jak nabiał, jajka (głównie białka jaj) czy kakao.