Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Kuchnia
Trening raz w tygodniu. Czy to ma sens?

Trening raz w tygodniu. Czy to ma sens?

Tomasz Maciołek

Praca zawodowa, dom, rodzina sprawiają, że przychodzi nieco trudniejszy okres do prowadzenia regularnych treningów. Czasem mając okrojony czas do tego stopnia, że jesteś w stanie wygospodarować możliwość pójścia na siłownie tylko raz w tygodniu. Zastanawiasz się, czy taka strategia ma sens? Czy istnieją przesłanki ku temu, by stwierdzić, że metoda ta nie tylko pozwoli na podtrzymanie wypracowanych efektów, ale i przynosi pewne korzyści? Na co możemy liczyć i jak trenować w takim przypadku?

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 50 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 4000 posiłków i 500 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę

Czy tego typu strategia ma sens?

Większość planów treningowych bazuje na stymulowaniu mięśni i układu nerwowego minimum 3 razy w tygodniu. Uznaje się, że taka ilość jednostek treningowych jest optymalna, aby notować progresję w budowaniu siły i masy mięśniowej. Natomiast, strategie bazujące na dwóch treningach w tygodniu, uznawane są za wystarczające, aby podtrzymać wypracowane efekty. Co jeśli trenujemy tylko raz na tydzień? Wykonywanie jednego treningu w tygodniu zdecydowanie będzie korzystniejsze od tego, jak byśmy nie robili nic. Dlatego mając możliwość udania się na trening, bez namysłu idź i go wykonaj. Nawet jeśli nie da on spektakularnych efektów w przyroście masy czy też siły, zadziała profilaktycznie, dając efekt prozdrowotny dla układu sercowo-naczyniowego, ale i nie tylko.

Co na to badania naukowe?

Naukowcy przeprowadzili badanie, opisujące wpływ ograniczonego wysiłku do jednej sesji w tygodniu na parametry siłowe, jak i wzrost masy mięśniowej. Grupę stanowiło 70 osób, które dobrano  tak, że 39 osób stanowili młodzi mężczyźni w wieku od 20 do 35 lat, a pozostałe 31 osób - mężczyźni powyżej 60 roku życia. Przez pierwsze 16 tygodni, uczestnicy trenowali 3 razy w tygodniu, wykonując takie ćwiczenia jak przysiady, wyprosty i wyciskanie nogami na suwnicy.

Przez kolejne trzydzieści dwa tygodnie, uczestnicy zostali podzieleni w taki sposób, że trenowali jeden dzień w tygodniu, zachowując te same ćwiczenia.

Jak się okazało, osoby młode trenując tylko raz w tygodniu były w stanie utrzymać rozmiar masy mięśniowej na niezmienionym poziomie. Osoby starsze natomiast wymagały częstszej wizyty na siłowy, by utrzymać podobne parametry.



W artykule mówimy o: Poprawa kondycji Trening

1 / 4 Następna strona