Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Kuchnia
3 wskazówki, które pomogą utrzymać niski poziom tłuszczu

3 wskazówki, które pomogą utrzymać niski poziom tłuszczu

Tomasz Maciołek

Redukcja wagi bywa czasem niezmiernie trudna. Sporo osób borykających się z nadwagą dokładnie wie, jakie zachowania sprawiają, że otyłość się utrzymuje, jednak ciężko przełamać im przyzwyczajenia, które powodują utrzymywanie się takiego stanu rzeczy. Co więcej, zredukowanie poziomu otłuszczenia niesie za sobą jeszcze trudniejszy etap, jakim jest utrzymanie niskiego poziomu tłuszczu w organizmie.

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę

Przyglądając się osobom odchudzającym, tylko około 10% osób podejmujących redukcję jest w stanie utrzymać wypracowaną sylwetkę. O czym należy pamiętać, gdy już pozbędziemy się nadmiaru kilogramów?

1. Ucz się na błędach

Nie bój się zmian, tylko dlatego, że czasem mogą okazać się  złe dla wyglądu sylwetki. Dzięki metodzie badania reakcji swojego ciała wypracujesz swój indywidualny sposób na szczupłą sylwetkę. Próby i porażki pozwalają na uzyskanie  wyjątkowego schematu, który w przyszłości może posłużyć nam za kompleksowe opracowanie indywidualnego sposobu na bycie fit. Brak zmian w diecie, kurczowe trzymanie się utartych schematów, sprawiać będzie, że nie zawsze trafimy z takimi rozwiązaniami, które pozwolą naszej sylwetce zyskać na wyglądzie. Osoby, którym udaje się utrzymać wagę, znają swój własny sposób na sukces, który pozwala kontrolować ilość magazynowanego tłuszczu w organizmie.

2. Jedz śniadanie

Okazuje się, że większość osób, która utrzymuje prawidłową wagę, jada śniadania. Jedzenie śniadania zostało powiązane z większym wydatkiem energetycznym w ciągu dnia. Osoby jedzące pierwszy posiłek wcześnie rano, przed wyjściem do szkoły/pracy, są predysponowane do większej aktywności ruchowej. Oznacza to, że jedząc śniadanie będziesz miał większą  ochotę na   bycie aktywnym  w ciągu dnia.

3. Nie korzystaj z posiłków oszukanych, cheat meal

Słusznie odchodzi się od koncepcji posiłków oszukanych, które tak do końca nie mają potwierdzenia w nauce. Korzystający z tej formy odstępstwa od diety, po spożyciu posiłku oszukanego często czują się zwolnione z obowiązku trzymania diety i pozwalają sobie na więcej, niż planowali zjeść. Niektórzy naukowcy zwracają nawet uwagę na fakt, że wykorzystanie w tych przypadkach  fast foodów   może być powiązane z wygenerowaniem nałogu.