Dbamy o Wasze zdrowie - na czas zamknięcia siłowni wszystkie plany -30%! Szczególnie teraz ważne jest, by wzmacniać swój organizm! Trzymaj dietę i ćwicz w domu z naszymi planami. Skorzystaj z oferty

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Czujesz się wyczerpany? Zdrowe nawyki mogą pomóc!

Czujesz się wyczerpany? Zdrowe nawyki mogą pomóc!
Wszyscy czasami doświadczamy uczucia wyczerpania, zwłaszcza na przełomie zmian pór roku. To normalne jeżeli zdarza się co jakiś czas, ale jeśli od dłuższego czasu czujesz się niewyspany, znużony i przez cały dzień z utęsknieniem czekasz na powrót do łóżka, nadszedł czas, aby przyjrzeć się swoim nawykom oraz sprawdzić, co wpływa na Twoje samopoczucie.

Wprowadzenie w życie zdrowych nawyków to dobry sposób, aby dodać sobie więcej energii do życia i czuć się lepiej każdego dnia.

Wysypiaj się

To oczywiste, że zbyt mało snu powoduje zmęczenie. Jeśli często przesypiasz mniej niż siedem godzin na dobę, prawdopodobnie nie tylko będziesz zmęczony, ale możesz doświadczyć także: 

  • przybierania na wadze
  • depresji
  • obniżonej odporności
  • zwiększenia ryzyka cukrzycy i problemów z sercem
  • pogorszenia pamięci i nastroju.

Jedz więcej białka

Jeśli Twoje śniadanie to bułka, pączek, miska płatków zbożowych, albo co gorsza w ogóle nie jesz śniadania, na kilka godzin po przebudzeniu możesz doświadczyć zmęczenia i braku energii. Zbyt duża dawka węglowodanów prowadzi do gwałtownego wzrostu poziomu cukru we krwi, po którym następuje jego spadek, co sprawia, że poziom energii spada. Bogata w białko dieta zapobiega wahaniom poziomu cukru we krwi, dając Ci więcej sił i energii przez cały dzień. 

Ruszaj się

Ćwiczenia poprawiają metabolizm, poprawiają nastrój i pomagają lepiej spać w nocy. Nie musisz spędzać godzin na siłowni - nawet 20-minutowy szybki spacer poprawi krążenie krwi i sprawi, że będziesz bardziej ożywiony. Najlepiej trenuj wg planu i bądź konsekwentny.

Więcej pij

Wiele osób nie pije wystarczającej ilości wody w ciągu dnia, a odwodnienie prowadzi do zmęczenia. Zawsze trzymaj pod ręką butelkę z wodą i pij szklankę wody po przebudzeniu oraz przed pójściem spać. 

Rób to, co lubisz

Każdego dnia znajdź czas na swoje hobby lub ulubioną aktywność. Czytaj, słuchaj ulubionych utworów, oglądaj komedie, cokolwiek sprawia, że czujesz się dobrze. Jeżeli nie wiesz, co sprawia Ci radość, spróbuj czegoś nowego. Zapisz się na zajęcia, odwiedź nową restaurację lub znajdź nowe hobby.

Medytuj

Stres, negatywność i depresja wysysają z nas energię. Spróbuj medytacji - już trzy minuty medytacji lub świadomego oddechu i siedzenia w ciszy pomagają uspokoić umysł i sprawią, że poczujesz się lepiej.

Źródła: https://www.verywellmind.com/feel-less-tired-during-the-day-4111271

W artykule mówimy o: Poprawa kondycji

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę