Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Dieta hollywoodzka - zasady, efekty, jadłospis

Dieta hollywoodzka - zasady, efekty, jadłospis
Dieta hollywoodzka budzi duże zainteresowanie nie tylko wśród gwiazd szklanego ekranu, ale również zwyczajnych zjadaczy chleba. Czemu zawdzięcza swoją popularność? Do jej stosowania zachęcają przede wszystkim wizerunki szczupłych aktorek, piosenkarzy czy innych celebrytów.

Na czym polega dieta hollywoodzka?

Za opracowaniem diety stoi dr. Johana Hempere. Sposób odchudzania tą metodą jest kuracją niskokaloryczną. Jej celem jest, by ograniczyć bilans kaloryczności spożywanych pokarmów w ciągu dnia. W pierwszym tygodniu kuracji odchudzającej spożywa się pokarmy w granicy 1200-1500 kcal na dzień, a w każdym kolejnym tygodniu zmniejszać tę wartość o 200 kalorii. 

Dieta hollywoodzka - zasady

Zasady diety hollywoodzkiejWbrew pozorom dieta hollywoodzka jest dość restrykcyjna – obejmuje kilka etapów (tygodni), w których obowiązują określone zasady odżywiania. W pierwszej fazie jadłospis bazuje wyłącznie na świeżych owocach, takich jak grejpfruty, śliwki, truskawki, ananasy, kiwi czy jabłka. Potem należy stopniowo wzbogacać menu o warzywa, chude mięso i artykuły zbożowe. 

Bezwzględnej eliminacji podlegają natomiast cukry proste, tłuszcze zwierzęce, białe pieczywo, mleko, jaja, kawa oraz alkohol. Małą czarną czy lampkę czerwonego wina trzeba zastąpić niegazowaną wodą mineralną. Przerwy między poszczególnymi posiłkami w diecie hollywoodzkiej nie powinny być zbyt długie (maksymalnie dwie godziny), a pojedyncze porcje zbyt duże. 

Dieta hollywoodzka - przykładowe posiłki

Jadłospis w diecie został ułożony w taki sposób, by ograniczyć bilans kaloryczności spożywanych pokarmów w ciągu dnia. W pierwszej fazie posiłki opierają się wyłącznie na świeżych owocach. Poniżej zawarty przykładowy jadłospis przygotowany na tydzień w kolejnej fazie diety. 

Jadłospis - dzień 1

  • śniadanie: jogurt naturalny odtłuszczony (150 g), jabłko (300 g), otręby owsiane (14 g)
  • II śniadanie: chleb żytni (70 g), szynka z piersi kurczaka (30 g), papryka czerwona (75 g), pomidor (90 g)
  • obiad: grillowana pierś z kurczaka (150 g), chleb żytni (30 g),  rukola (50 g), ser chudy (100 g), pestki dyni (20 g)
  • podwieczorek: truskawki (150 g), kefir odtłuszczony (250 g)
  • kolacja: serek wiejski odtłuszczony (150 g), rzodkiewka (100 g), pieczywo chrupkie (30 g)

Jadłospis - dzień 2

  • śniadanie: grejpfrut, garść dowolnych owoców
  • II śniadanie: twaróg chudy (100 g), rzodkiewka (100 g), chleb żytni (70 g)
  • obiad: udko z kurczaka (150 g) zapiekane z warzywami (ok. 200 g)
  • podwieczorek: śliwki (100 g), jogurt naturalny odtłuszczony (250 g)
  • kolacja: pieczywo żytnie (35 g), szynka z piersi indyka (30 g)

Jadłospis - dzień 3

  • śniadanie: grejpfrut, jogurt naturalny odtłuszczony (150 g), otręby owsiane (14 g)
  • II śniadanie: serek wiejski odtłuszczony (150 g), migdały (migdały 25 g), łyżeczka miodu (4 g)
  • obiad: piersi z indyka w papirusie (150 g), buraki gotowane (ok. 200 g)
  • podwieczorek: kefir odtłuszczony (240 g)
  • kolacja: mix sałat (250 g) z sosem winegret

Jadłospis - dzień 4

  • śniadanie: sok świeżo wyciskany wieloowocowy (300 ml)
  • II śniadanie: pieczywo chrupkie (35 g), twaróg chudy (100 g), papryka czerwona (70 g)
  • obiad: udko z indyka (200 g), fasolka szparagowa (100 g)
  • podwieczorek: maliny (150 g), jogurt naturalny odtłuszczony (250 g)
  • kolacja: chleb żytni (70 g), szynka z piersi kurczaka (30 g)

Jadłospis - dzień 5

  • śniadanie: pomarańcza, garść owoców
  • II śniadanie: twaróg chudy (100 g), masło orzechowe (25 g)
  • obiad: mix sałat (200 g), grillowana pierś kurczaka (150 g), sos winegret
  • podwieczorek: truskawki i maliny (150 g), jogurt naturalny odtłuszczony (250 g)
  • kolacja: serek wiejski odtłuszczony (150 g), rzodkiewka (100 g), pieczywo chrupkie (35 g)

Jadłospis - dzień 6

  • śniadanie: jogurt naturalny odtłuszczony (150 g), ananas (300 g), otręby owsiane (14 g)
  • II śniadanie: pieczywo żytnie (70 g), gotowana pierś kurczaka (50 g)
  • obiad: udka kurczaka (150 g) zapiekane z cukinią (150 g) 
  • podwieczorek: twaróg chudy (100 g), masło orzechowe (25 g)
  • kolacja: mix sałat z sosem winegret (200 g)

Jadłospis - dzień 7

  • śniadanie: ananas, garść owoców
  • II śniadanie: jogurt naturalny (150 g), migdały (25 g), łyżeczka miodu (4 g)
  • obiad: królik duszony (150 g) z marchewką (200 g)
  • podwieczorek: truskawki (150 g), kefir odtłuszczony (240 g)
  • kolacja: pieczywo chrupkie (35 g), twaróg chudy (100 g), papryka czerwona (70 g)

Dieta hollywoodzka - wady i zalety

W poniższej tabeli zaprezentowane zostały najistotniejsze wady i zalety stosowania diety hollywoodzkiej.
 

Wady

Zalety

wymaga ścisłego liczenia spożytych kalorii

posiłki są niskokaloryczne i niskotłuszczowe

restrykcyjność względem planu

eliminuje składniki problematyczne, takie jak sól i cukier

można stosować ją przez krótki okres, gdyż może prowadzić do niedoborów pokarmowych

zmniejszenie spożycia nasyconych kwasów tłuszczowych prowadzi do obniżenia poziomu cholesterolu

dostarcza stosunkowo niskiej ilości energii 

dostarcza dużej ilości błonnika

nie jest przeznaczona dla osób uprawiających aktywność fizyczną

szeroki wachlarz dozwolonych produktów

Zanim zdecydujemy się na jakąkolwiek formę kontrowersyjnego odchudzania, warto sprawdzić jakie niekorzyści może nam to przynieść.

Dieta hollywoodzka - efekty jakich możemy się spodziewać

Dieta hollywoodzka pozwala zgubić do nawet 6 kg w zaledwie 3 tygodnie – wykazuje się więc dość dużą skutecznością. Nie oznacza to jednak, że jest bezpieczna dla organizmu. Nie zawiera bowiem wielu ważnych dla zdrowia składników odżywczych, witamin i mikroelementów. Brakuje w niej między innymi białka, przez co może prowadzić do zaburzenia procesów metabolicznych i spowolnienia przemiany materii. 

Jeżeli wciąż nie jesteś pewien stosowania różnorodnych i specyficznych diet, pamiętaj, że nasi profesjonalni dietetycy ułożą dla was indywidualny i zbilansowany plan dietetyczny. https://potreningu.pl/plan 

Czy warto przejść na dietę hollywoodzką?

Dietę hollywoodzką charakteryzuje różnorodność w komponowaniu posiłków wedle naszego uznania, jak również wysoka restrykcyjność w stosunku do innych diet. Zalecana jest osobom o wyjątkowo silnej woli, dla których podporządkowanie się pod określone zasady nie stwarza problemów. 

Jak każda restrykcyjna dieta przynosi ona swoje zamierzone skutki, w postaci zrzucenia nadprogramowych kilogramów. Forma tej diety na pewno nie jest przeznaczona dla osób uprawiających aktywność fizyczną ani planujących odchudzanie w perspektywie długofalowej. Warto pamiętać, że aby sukcesywnie zmienić naszą sylwetkę i utrzymać trwałe efekty warto zastosować się do diet zróżnicowanych w pokarmy i wysoko wartościowe odżywczo.

W artykule mówimy o: Dietetyka i zdrowe odżywianie

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę