Diety okiem dietetyka: Dieta dr Budwig

Ocena dietetyka: dieta ta w swoich założeniach dotyka wielu ważnych aspektów. Zarówno nacisk na eliminację produktów wysokoprzetworzoncyh przemysłowo w tym rafinowanych i uwodornionych tłuszczy, jak i uwzględnienie w diecie sporych dawek oleju lnianego będącego źródłem kwasu tłuszczowego omega3, którego zazwyczaj dostarczamy niewiele to bez wątpienia zalety tego modelu żywieniowego

Przeczytaj koniecznie:

Diety okiem dietetyka: Dieta bananowa

Niestety, choć wyżej opisane zalecenia są dość sensowne, to nie wyczerpują one tematu związanego z bilansowanie zdrowej, odchudzającej diety. Podobnie codzienne spożywanie zalecanej „pasty budwigowej” również wydaje się nie być koniecznością – olej lniany może stanowić składnik wielu innych potraw. Co istotne także, magiczna moc tej diety jest raczej mocno przereklamowana, owszem - zalecenia dr Budwig są godne uwagi, nie mają one jednak leczniczego charakteru.

Reasumując, sugerując się zasadami tej diety warto ograniczyć spożycie wysokoprzetworzonej przemysłowo żywności, warto także uwzględnić w diecie wysokolinolenowy olej lniany, jeśli jednak chcemy schudnąć pamiętać należy o kwestii bilansu kalorycznego oraz o tym by niskokaloryczna dieta był pełnowartościowa i zasobna we wszystkie niezbędne składniki pokarmowe w dostatecznych ilościach.

 

Przejdz do szczegółów i prezentacji diety