Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Dieta na ładną cerę

Dieta na ładną cerę
Jesteś tym co jesz – mówi popularne przysłowie, a w myśl tej zasady tym co pojawia się na Twoim talerzu jest także Twoja cera. Okazuje się bowiem, że niektóre składniki znajdujące się w pożywieniu niezwykle korzystnie wpływają na kondycję skóry inne natomiast – mogą sprzyjać jej wysuszaniu, przetłuszczaniu, powstawaniu zmarszczek czy nawet – pojawianiu się wyprysków i zaskórników.

Moc probiotyków

Stres, nieprawidłowe odżywianie, antybiotykoterapia i wiele innych czynników może przyczynić się do zaburzenia naturalnej flory bakteryjnej organizmu. Konsekwencją są problemy trawienne, ale także - problemy skórne. Obserwacje naukowe potwierdzają, iż probiotyki zmniejszają nasilenie objawów związanych z atopowym zapaleniem skóry, a także minimalizują ryzyko chorób o podłożu grzybiczym, bakteryjnym czy wirusowym. Dlatego warto uwzględnić w diecie fermentowane napoje mleczne takie jak jogurt i kefiry naturalne (niedosładzane i niearomatyzowane), kiszoną kapustę oraz w razie potrzeby sięgnąć po preparat zawierający żywe kultury bakterii.

Kwasy tłuszczowe omega-3

Kwasy tłuszczowe omega-3 są prawdziwym sprzymierzeńcem zdrowej i zadbanej skóry. Liczne obserwacje wskazują na skuteczność w zwalczaniu skutków ubocznych, wynikających z częstych kąpieli słonecznych, działania innych niekorzystnych czynników zewnętrznych, a także w zapobieganiu powstawania zmian o podłożu zapalnym w obrębie skóry. Poza tym cera osób, których dieta jest bogata właśnie w te kwasy tłuszczowe, charakteryzuje się elastycznością i młodym wyglądem. Dlatego należy wkomponować do jadłospisu produkty takie jak ryby morskie, olej lniany,  siemię lniane, orzechy włoskie.

Produkty bogate w antyoksydanty

Spaliny, promienie UV oraz zanieczyszczenia powietrza sprawiają, że skóra jest podatniejsza na uszkodzenia – ze względu na aktywność wolnych rodników. Aby przeciwdziałać skutkom ich działalności należy uwzględnić w jadłospisie produkty, które posiadają właściwości antyoksydacyjne, takie jak świeże warzywa i owoce. Szczególnie polecane są te o kolorze fioletowo-purpurowym (np. czerwona kapusta, jagody, bakłażany) a także czerwonym (np. papryka, pomidory, marchew, maliny, etc.). Źródłem antyoksydantów są także: herbata (zielona i czarna), kawa, czerwone wino, kakao i przyprawy.

Zrezygnuj z cukru!

Cukry rafinowane, jak mawiają dermatolodzy, to trucizna dla skóry. Ich spożywanie inicjuje i pogłębia stany zapalne i procesy związane z glikacją białek, która powiązana jest z upośledzaniem funkcjonowania kolagenu i elastyny oraz po prostu – ze starzeniem się skóry. Jeżeli zatem zależy ci na ładnej skórze i dobrym zdrowiu polecam na stałe wyeliminować słodycze ze swojego jadłospisu.

Stosuj przyprawy!

Jeżeli jako jedyną przyprawę stosujesz mieszankę uniwersalną lub kostki rosołowe, koniecznie powinieneś to zmienić. Suszone zioła i przyprawy stanowią skondensowane źródło przeciwutleniaczy, a także związków o działaniu przeciwzapalnym. Szczególnie polecane są: imbir, kurkuma, cynamon, bazylia, rozmaryn, etc.

Podsumowanie

Dbanie o wygląd skóry zaczyna się od kontrolowania zawartości talerza. Na nic zdadzą się wszelkie zabiegi pielęgnacyjne, gdy u podstaw związanych z problemami skórnymi znajduje się nieprawidłowe odżywianie. Pamiętaj, zdrowie to podstawa- zacznij od diety.

 

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę