Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Najpopularniejsze żywieniowe postanowienia na 2017 rok

Najpopularniejsze żywieniowe postanowienia na 2017 rok
Witam w Nowym Roku! Oto nadszedł czas, aby zacząć wcielać w życie postanowienia, także te żywieniowe. Nie warto zwlekać do jutra i pielęgnować w sobie wieloletnich, niezdrowych nawyków. Zacznij już dziś – pomyśl o tym, co mógłbyś zmienić w swoim sposobie odżywiania. Jako wskazówka, kilka najpopularniejszych noworocznych postanowień, z których realizacją w praktyce różnie to bywa…

Będę jeść mniej słodyczy

Wszyscy zdają sobie sprawę, iż łakocie są niezdrowe, niekorzystnie wpływają na estetykę sylwetki a mimo to nie potrafią im się oprzeć i wykorzystują każdą okazję, aby się nimi uraczyć. Ciasto do kawy, batonik w przerwie między zajęciami, cukierki podczas oglądania filmu, imieniny, urodziny, święta – w zasadzie trudno byłoby wymienić sytuacje, w których słodycze nie wpisują się idealnie w nasze potrzeby. Dlatego postanowienie o ograniczeniu słodkości w codziennym menu, to nie lada wyzwanie! Najlepszym rozwiązaniem będzie całkowita rezygnacja i kilkutygodniowy „detoks”. Tak jak w przypadku wielu innych nałogów, kluczowe znaczenie będą miały 2 pierwsze tygodnie – później tęsknota za rafinowanym cukrem nie będzie tak dotkliwa. W jaki sposób można sobie pomóc w realizacji tego postanowienia? Przede wszystkim właściwie bilansując jadłospis – deficyt energii czy ważnych dla zdrowia składników może nasilać apetyt na słodkie, a także uwzględniając w menu zdrowe ekwiwalenty dla słodyczy – np. świeże owoce i desery przy ich użyciu przygotowywane, gorzką czekoladę, orzechy, etc.

Będę się zdrowo odżywiał – także w weekendy

Zdrowe odżywianie wymaga pewnych poświęceń i sprawnej organizacji. O ile od poniedziałku do piątku, gdy codzienne obowiązki służbowe czy szkolne (lub jedne i drugie) dodatkowo komplikują sytuacje, jesteśmy w stanie zmobilizować się do gotowania i spożywania zbilansowanych posiłków, o tyle w weekend nadchodzi czas totalnego rozprężenia i odpoczynku od wszystkiego. Pojawiają się fast foody, alkohol, niezdrowe przekąski a czasem nawet nielimitowane obżarstwo. Takie postępowanie może utrudniać utrzymanie dobrego zdrowia i estetycznej sylwetki. Aby nie wypaść z reżimu diety w trakcie weekendu, gdy dysponujemy zazwyczaj większą ilością wolnego czasu, warto zaplanować wcześniej swoje działania, uwzględniając na ten czas aktywność fizyczną i bardziej urozmaicone menu, ale przygotowane w domowej kuchni. Nawet najbardziej niezdrową potrawę można przygotować w wersji fit, korzystając ze składników najlepszej jakości, charakteryzujących się niskim stopniem przetworzenia. Weekendowe „żywieniowe” szaleństwo można zaplanować i przygotować – trzeba jednak wykrzesać z siebie minimum chęci i zaangażowania.

Będę jeść więcej świeżych warzyw

Warzywa zbyt często są marginalizowane w codziennych jadłospisach. Z racji tego iż posiadają wiele niewątpliwych walorów odżywczych i smakowych, warto ten trend w Nowym Roku zmienić, uwzględniając dodatkową ilość świeżych produktów pochodzenia roślinnego w codziennie spożywanych posiłkach. Jak to zrobić? To proste, warzywa pasują do wszystkich potraw mięsnych. Nie bój się poeksperymentować z zupami, zapiekankami, sałatkami a także warzywnymi sokami.

Nauczę się lepiej gotować

Aby odzyskać kontrolę nad jakością i ilością spożywanego pokarmu, trzeba zaprzyjaźnić się ze sprzętem kuchennym i podstawowymi zasadami dotyczącymi obróbki kulinarnej pokarmów. Początki bywają trudne, ale w miarę upływu czasu można nauczyć się wprawnego poruszania pośród garnków, bez trudu wcielając w życie nawet najbardziej wymyślne receptury. Nie można się jednak zniechęcać i ani porywać z motyką na słońce, a swój kulinarny kunszt doskonalić stopniowo. Pomocne mogą okazać się wskazówki bardziej doświadczonych kucharzy oraz amatorów smacznego i zdrowego jedzenia.

Podsumowanie

Żywieniowe noworoczne postanowienia, warto już dziś zacząć wcielać w życie. Odkładanie wszelkich działań „na poniedziałek”, może osłabić motywację i zaangażowanie. Po świąteczno-sylwestrowym szaleństwie nadszedł czas, aby zabrać się za siebie i swoje słabości – im szybciej zmobilizujesz się do działania, tym lepiej dla Ciebie...