Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Schudnąć bez uprawiania sportu... Da się!

Schudnąć bez uprawiania sportu... Da się!
Schudnąć bez wysiłku - to marzenie wszystkich leniwców. Wyrzeczenia żywieniowe są w stanie znieść, w końcu zdają sobie sprawę, że czekoladki i czipsy tuczą, więc na jakiś czas są w stanie je odstawić i przerzucić się na przysłowiowy liść sałaty .Jednak z całej siły próbują sprowadzić wysiłek fizyczny do marginalnej roli. Zrobią wiele i odmówią sobie niemal wszystkiego, by nie musieć ćwiczyć, pocić się, dać z siebie więcej. Czy da się unikając ćwiczeń zmniejszyć wagę ciała? Oczywiście. Ale czy będzie to wybór korzystny... to już całkiem inna sprawa.

Zastanówmy się zatem przez moment, jakie istnieją realne i metody, by rzeczywiście schudnąć. Należy podkreślić, że nie mówimy tu o utracie tkanki tłuszczowej, tylko pozbyciu się kilogramów - bo to nie zawsze jest tożsame. Można sprawić, by wskazówka na wadze pokazywała mniej, lecz nie będzie to oznaczało, że straciliśmy tak nielubiany tłuszcz, lecz np. obserwujemy ubytek wody, czy też tkanki mięśniowej (zwłaszcza, jeżeli metoda odchudzania nie została najrozsądniej dobrana).

Magiczna pigułka dla naiwnych  

Pierwszym, najłatwiejszym i absolutnie nieskutecznym sposobem jest zaufanie magicznym pigułkom, proszkom, tabletkom tak intensywnie promowanym w środkach masowego przekazu. Pomimo tego, że większość z ludzi ma świadomość, że są to "kity" nie "hity", to inwestują w kolejny i następny, by sprawdzić, czy przypadkiem ie pojawiło się na rynku cudeńko, które odmieni ich ciała i życie.

Cięcia kalorii

Kolejną możliwością jest zmniejszenie ilości spożywanego jedzenia, czyli wprowadzenie deficytu kalorycznego. Dość rozsądne - dostarczasz mniej kalorii niż organizm zużywa, chudniesz. Już niewielkie ograniczenie kalorii, zwłaszcza gdy połączone zostaje z poprawieniem jakości spożywanych produktów, niesie za sobą dość szybki spadek wagi. Istotny jest dobór produktów jak najbardziej wartościowych i bogatych w składniki odżywcze.  Aby efekty były bardziej spektakularne i trwałe dobrze było by zwrócić uwagę na rozkład makroskładników (białko, węglowodany, tłuszcze) w diecie.
Niestety tu pojawia się problem, gdyż większość "kanapowców" nie chce się aż tak wysilać i po prostu decydują się jeść mniej. Po kilku dniach/tygodniach głodówki są tak zmęczeni i wygłodzeni, że rzucają się na jedzenie. I stracone kilogramy wracają. Niejednokrotnie z nawiązką.
Nie trzeba chyba mówić w jakiej kondycji jest w takiej sytuacji ciało. Skóra wiotczeje, pojawiają się rozstępy, niedobory składników odżywczych odbijają się na samopoczuciu i zdrowiu, włosy wypadają, cera jest szara… jak widać plusów niewiele.

Aktywność fizyczna - na pewno zbędna?  

Skoro możliwe jest odnotowanie spadku masy ciała bez dodawania aktywności  fizycznej, to znaczy, że jest on zbędny i nie przynosi żadnych korzyści? Tak, ale tylko w takiej sytuacji, kiedy osobę odchudzającą się satysfakcjonuje obwisłe i mało jędrne ciało bez tkanki mięśniowej za to o wysokim poziomie tkanki tłuszczowej. Im więcej mięśni - tym szybsze spalanie tłuszczu, to fakt, którego "kanapowcy" z całych sił starają się nie dostrzegać.

Dieta i trening - metoda idealna!  

Chcesz schudnąć stosunkowo szybko i zachować przy tym jak najlepszą formę? Połącz mądrze zbilansowaną dietę oraz trening. Pozbądź się  obaw przed treningiem siłowym, nie istnieje żadne ryzyko, że przestaniesz wyglądać jak kobieta. Wprost przeciwnie! Jeżeli rzeczywiście przyłożysz się do takiego rodzaju treningu, a do tego utrzymasz założenia żywieniowe, to twoje ciało będzie wyglądało jak milion dolarów!

 

W artykule mówimy o: Odchudzanie

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę