Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Joga twarzy

Joga twarzy
Od niedawna coraz większą popularność zdobywają ćwiczenia mięśni twarzy. Szczególnie polecane są jako alternatywa dla zabiegów poprawiających kondycję skóry, by wyglądała na odmłodzoną i odżywioną. Zmęczenie, upływający czas, stres nie sprzyjają dobremu samopoczuciu, a ono nie wpływa korzystnie na stan skóry. Rysują się pierwsze zmarszczki, koloryt bliższy jest szarości niż promiennego beżu. Z objawami zmęczenia można walczyć na wiele sposób – kremy, zabiegi kosmetyczne mniej i bardziej inwazyjne oraz właśnie ćwiczenia. O ile z pielęgnacji nie rezygnujmy, tak zanim sięgniemy po skalpel, spróbujmy jogi twarzy.

Joga to nie tylko trening ciała i duszy

Joga przywędrowała do Europy z Indii i cieszy się u nas coraz większą popularność o czym świadczą chociażby grafiki w klubach fitness – niemal w każdym znajdziemy zajęcia jogi lub ich pokrewne. Powstają także specjalne szkoły jogi, gdzie tworzony jest odpowiedni nastrój, by móc się zrelaksować i w spokoju praktykować jogę i medytację.

Joga twarzy to po prostu ćwiczenia skóry twarzy. Poprawiają jej ukrwienie, dzięki czemu skóra robi się bardziej elastyczna, gładka i promienna. Jest to także technika relaksacyjna, po której skóra wygląda na mniej zmęczoną i bardziej napiętą.

Jak zacząć?

Na początek dobrze jest rozluźnić skórę twarzy. Najlepiej znaleźć się w miejscu, gdzie jest spokojnie, gdzie możemy się wyciszyć i wykonać serię wdechów i wydechów. Można przymknąć oczy, usiąść na macie w siadzie skrzyżnym. Osoby ze słabymi plecami mogą się oprzeć o ścianę lub położyć na plecach. Chodzi o to, aby nic nas nie rozpraszało i nie powodowało dodatkowych napięć.

Przykładowe ćwiczenia:

Czoło – ćwiczenie „przeciwzmarszczkowe”

  • otwórz szeroko oczy, tak by poczuć napięcie na czole, ale staraj się go nie marszczyć,
  • skoncentruj wzrok na jednym miejscu, przedmiocie i wytrzymaj tak 10 sekund,
  • zamknij na chwilę oczy, weź głęboki wdech i wydech, a następnie powtórz jeszcze kilka razy.

Policzki – ćwiczenie „wyszczuplające”

  • nabierz dużo powietrza, by wypełnić policzki,
  • spróbuj powietrze zatrzymać w buzi i przenieść je z jednej strony policzka na drugą,
  • oddech przez chwilę jest wstrzymany,
  • po chwili powolutku wypuść powietrze i powtórz ćwiczenie kilka razy.

Okolice oczu

  • umieść pod oczami w linii prostej trzy palce dwóch rąk,
  • delikatnie naciskaj skórę,
  • kiedy naciskasz - zamykasz oczy, wytrzymujesz 10 sekund,
  • kiedy rozluźniasz - oczy otwierasz,
  • powtórz kilka razy.

Usta

  • zrób rybkę ustami,
  • wciągnij powietrze i przytrzymaj, zaciskając przy tym policzki,
  • wytrzymaj tak 10 sekund i odpocznij,
  • powtórz kilka razy.

Joga twarzy nie zajmie ci dużo czasu, a zapewni chwilę relaksu, wyciszenia i przy okazji wpłynie na odżywienie skóry twarzy.

W artykule mówimy o: Uroda