Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Co zamiast soli?

Co zamiast soli?
Jako sól kuchenną określić można artykuł spożywczy, który praktycznie jest czystym chlorowodorkiem sodu stosowanym w kuchni, jako przyprawa i konserwant. Już niewielka ilość wystarcza ku temu, aby w zupełności zmienić smak potrawy, wręcz z jałowej na całkiem smaczną. Dlatego właśnie jest ona tak popularna na świecie.

Nadmiar soli w naszej diecie w połączeniu ze spożywaniem przetworzonej żywności i brakiem aktywności może jednak przyczynić się do powstania problemów zdrowotnych, takich jak zwiększone ryzyko miażdżycy, zawału czy nadciśnienia tętniczego. W zdrowej diecie i z udziałem aktywności zdecydowanie nie powinna wpływać negatywnie na nasz stan zdrowia, a wręcz przeciwnie.

Nie każdy zdaje sobie z tego sprawę, ale sól występuje pod wieloma postaciami.

Wyróżnić można np. sól:

  • kamienną (najczęściej spotykana i stosowana. W jej skład wchodzą niewielkie ilości wapnia i magnezu),
  • warzoną (ma ona najmniej wartości i raczej rzadko stosowana jest w kuchni),
  • hawajską (jest solą morską z dodatkiem pyłu wulkanicznego zawierającego aktywny węgiel. Może ona mieć barwę czarną, czerwoną lub różową),
  • morską (wartościowa pod względem zawartości jodu w swoim składzie. Szczególnie dla osób z niedoczynnością tarczycy),
  • smakową (zawierająca dodatki smakowe, takie jak: zioła, suszony czosnek, przyprawy, skórka cytryny czy najpopularniejszy pieprz),
  • potasową (jest to połączenie soli kuchennej, czyli chlorku sodu z dodatkiem chlorku potasu. Ciekawy dodatek dla osób chorujących na serce oraz o wysokiej aktywności fizycznej). 

Wyróżnić warto również, a nawet przede wszystkim sól himalajską. Zyskała ona w ostatnich latach bardzo dużą popularność wśród osób dbających o zdrowie, kondycję i ogólną sprawność naszego organizmu. Czym tak naprawdę jest tak popularna sól himalajska?

Sól tą określić można, jako sól kamienną o różnym zabarwieniu i strukturze. Spotykana jest sól gruboziarnista lub drobnoziarnista. Z kolei barwa od białej poprzez jasnoczerwoną do różowej. Pochodzi ona z okolic Pakistanu, kilkaset kilometrów od Himalajów.

Około 97% składu tej soli stanowi chlorek sodu. Można więc pomyśleć, że jest ona bardzo podobna do soli kuchennej.

W składzie jej znajdują się również:

  • chlor,
  • wapń,
  • żelazo,
  • jod,
  • potas,
  • magnez,
  • fluor,
  • mangan,
  • miedź,
  • molibden,
  • cynk, 
  • chrom.

W związku z ciekawymi właściwościami, oczekiwaniami i dużą popularnością firma ALLNUTRITION postanowiła wypuścić na rynek Sól Himalajską  w wersji drobno rozdrobnionej. Przydatna ona będzie bez wątpienia w kuchni każdego z nas.

Właściwości ALLNUTRITION Sól Himalajska

  • jako uzupełnienie istotnych składników mineralnych w dietach każdego z nas,
  • jest ona pochodzenia naturalnego, przy wydobyciu bez zastosowania urządzeń mechanicznych i procesów chemicznych,
  • świetnie podkreśla smak przygotowywanych przez nas potraw,
  • sprawdza się bardzo dobrze, jako dodatek do własnej roboty napojów izotonicznych nawadniając nasz organizm,
  • według badań zamieszczonych w książce „Water & Salt – The Essence of Life” jest ona źródłem blisko 100 substancji pozytywnie wpływających na nasz organizm.

Zastosowanie ALLNUTRITION Sól Himalajska

  • w zasadzie do każdego posiłku, któremu chcemy nadać bardziej wyrazisty smak,
  • w celu stworzenia napoju izotonicznego i nawadniającego nasz organizm w czasie treningów lub ciężkiej pracy fizycznej,
  • możliwość zastosowania nie tylko w żywieniu, ale również w pielęgnacji skóry.

Dawkowanie ALLNUTRITION Sól Himalajska

Dawkowanie soli himalajskiej nie jest określone. W zasadzie dodawać powinniśmy jej tyle, aby poprawić smak posiłków. Jednak, jak z każdym z produktów, również i z solą himalajską nie należy przesadzać. Bez wątpienia jednak niedobór sodu w diecie osób aktywnych fizycznie może mieć dużo bardziej negatywne skutki, niż jej nadmiar. Warto poczytać na ten temat w tym oto artykule.

Z czym łączyć ALLNUTRITION Sól Himalajska?

Sól dodawać można do każdego posiłku w naszej diecie. Wzbogacić ona może smak np. omletów na słodko.

Ciekawym rozwiązaniem może być również suplementacja w trakcie treningu, kiedy to łączymy niewielki dodatek soli himalajskiej z węglowodanami oraz BCAA.

Podsumowanie

Sól towarzyszy nam od bardzo dawna i bez wątpienia w istotny sposób zmienia smak naszych posiłków. Wybierając się na zakupy warto pamiętać o tym, aby kupować tą najlepszej jakości, a do takich bez wątpienia zaliczana jest sól himalajska.

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę