Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Konsekwencje nocnego jedzenia. Czy jedzenie w nocy szkodzi?

Konsekwencje nocnego jedzenia. Czy jedzenie w nocy szkodzi?
Na skróty:
  1. Serce
  2. Żołądek
  3. Wątroba
Z pewnością każdy z nas miał moment w swoim życiu, kiedy w środku nocy głodny czy zdesperowany sięgał do lodówki. Raz nie zawsze, ale jeśli nocne jedzenie zdarza się często, może to nieść ze sobą większe konsekwencje niż tylko przybierania na wadze.

Nocne podjadanie zaburza metabolizm, może pogłębiać bezsenność, a także zwiększa ciśnienie krwi, tym samy może być niebezpieczne dla naszego zdrowia. Nasze ciało ma wbudowany wewnętrzny zegar, według którego pracują nasze narządy. Jak późne jedzenie wpływa na pracę i zdrowie naszych organów?

Serce

Jedząc w ciągu dnia, organizm szybciej metabolizuje zjadany pokarm. Tłuszcze i cholesterol wchłaniane do krwi są łatwiej przyswajane przez nasze tkanki. Jedząc nocą, sprawiamy, że tłuszcze są wolniej przyswajane i pozostają dłużej we krwi, co nie jest optymalne dla zdrowia naszego serca. 

Żołądek

Pomiędzy żołądkiem a przełykiem znajduje się zwieracz przełyku, który blokuje cofanie się soków trawiennych z żołądka do przełyku. Kiedy kładziesz się z pełnym żołądkiem, możesz powodować, że zwieracz przełyku nie zamyka się należycie i soki trawienne podnoszą się do przełyku, powodując zgagę. Późne jedzenie tłustych, pikantnych potraw oraz picie napojów gazowanych może powodować niestrawność w postaci bólu brzucha czy nudności. 

Wątroba

Badania wykazały, że jedzenie przed snem, tak samo, jak szybkie spożywanie posiłków może mieć udział w rozwoju niealkoholowego stłuszczenia wątroby, które zwiększa ryzyko cukrzycy typu 2, chorób układu krążenia, a także choroby nerek.

Podsumowanie

Nie ma nic złego w zjedzeniu lekkiej, zdrowej przekąski po kolacji. Ważne jest, żeby nie opychać i nie jeść tłusto przed snem. Zjadanie posiłków trzy do czterech godzin przed snem pomaga regulować poziom cukru we krwi i odciążyć pracę naszych narządów.

Źródła: https://health.clevelandclinic.org/why-late-night-snacking-can-be-harmful-to-your-heart-health/ https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26565781/ https://www.self.com/story/eating-before-bed-sleep-digestion-weight

W artykule mówimy o: Zdrowie Dietetyka i zdrowe odżywianie