Dbamy o Wasze zdrowie - na czas zamknięcia siłowni wszystkie plany -30%! Szczególnie teraz ważne jest, by wzmacniać swój organizm! Trzymaj dietę i ćwicz w domu z naszymi planami. Skorzystaj z oferty

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Kuchnia SFD: Galaretki z kurczaka

Kuchnia SFD: Galaretki z kurczaka
Witam! Oto Mój pierwszy przepis : Galaretki z kurczaka, zamiast kury można użyć również wieprzowiny czy indyka. To jest podstawowa wersja, którą Ja najczęściej robię. W skład wchodzi: 1kg piersi z kury (można dać udka czy nawet całą kurę), daje pierś ze względu na to że najszybciej się gotuje i nie trzeba obierać mięsa.

Autorem dzisiejszego przepisu jest: Fahmann

Ten i wiele innych przepisów znajdziecie w dziale Kuchnia na SFD

Jeśli chodzi o warzywa to tutaj jest dowolność właściwie, Ja wrzucam 0,5 kg marchewki i tyle samo groszku oraz cebulę i czosnek. Robiłem już z brokułami, czerwona fasolą, papryką itp. 

Przyprawy: kostka rosołowa, szczypta kucharka, ziele angielskie, pieprz, sól i co ważne dla fanów ostrego - wkruszam 2 małe papryczki chili. Wiadomo w temacie przypraw - kwestia gustu. 

Na całość 2 litry wody i opakowanie żelatyny. ok 25g/litr. 
Do podania cytrynka lub ocet. 

1.Zagotowujemy wodę dodajemy pokrojoną pierś i przyprawy.(zwykle gotuje 20min) 
2.Wrzucamy warzywa. 
3.Gotujemy do momentu aż marchewka jest miękka i odcedzamy całość. 
4.Bulion podgrzewamy i rozpuszczamy w nim żelatynę. 
5.Warzywka wyłożone do pojemników lub miseczek zalewamy mieszaniną i odstawiamy w chłodne miejsce a potem do lodówki.
6.Czekamy aż zastygnie i wcinamy. 
SMACZNEGO!! 

Danie całkiem nieźle sprawdza się zawłaszcza w lecie kiedy zamiast rosołku można śmiało wszamać coś z lodówki. 
Robiłem to już w mniejszych pojemnikach takich jak do kostek lodu albo literatek i świetnie wchodzi przy wódeczce jako zakąszacz:) zamiast innych mniej zdrowych zagrych. 
Można spróbować wersji z ryżem (dodać na końcu ugotowany ryż i zalać bulionem) będzie wtedy pełnowartościowy posiłek). 
Można rozlać od razu do pojemników i nie ma problemu z zabraniem do roboty. 
Jeśli ktoś lubi można dodać ugotowane jajko pokrojone w plastry - tez fajnie wchodzi. 

Pozdrawiam wszystkich i liczę na opinie - mogą być pozytywne i negatywne, byle konstruktywne. 

Ten i wiele innych przepisów znajdziecie w dziale Kuchnia na SFD

 

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę