Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Kuchnia
Czym poczęstować gości będąc „na diecie”?

Czym poczęstować gości będąc „na diecie”?

PoTreningu

Podejmowanie gości to nierzadko poważna próba dla silnej woli. Standardowy poczęstunek, obejmujący słodko-tłuste specjały z cukierni może zniweczyć usilne starania o estetyczną sylwetkę. Zamiast rezygnować z życia towarzyskiego w imię podjętych starań o plażową sylwetkę – pomyśl o przekąskach i potrawach, które będziesz mógł spożywać bez wyrzutów sumienia i obaw o nadprogramowe kilogramy.

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 50 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 4000 posiłków i 500 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę

W  zależności od charakteru spotkania, czy będzie to kawa z koleżanką lub sąsiadką czy też może obiad albo kolacja w szerszym gronie, warto przygotować odpowiednie przekąski, posiłki i desery. Dzięki temu ani życie towarzyskie ani też nasz wygląd nie ucierpią. Spore znaczenie posiada odpowiednia organizacja, sposób podania potraw oraz inwencja kulinarna gospodarza.

Spotkanie przy kawie

Picie kawy z koleżankami czy znajomymi sprzyja przekąszaniu ciasteczek, czekoladek i innych wysoko kalorycznych i mało wartościowych produktów żywnościowych. Trudno wyobrazić sobie tego typu spotkania bez cukrowych dodatków. Istnieje jednak alternatywa, również atrakcyjna smakowo. Wystarczy zaopatrzyć się w orzechy – nie dość, że mogą być stosunkowo długo przechowywane ( w oczekiwaniu na niespodziewane wizyty) to są smaczne i wartościowe. Podane w dekoracyjnych naczyniach do serwowania przekąsek, robią bardzo dobre wrażenie estetyczne. Szczególnie polecane są orzechy nerkowca – lekko słodkawe w smaku, a także migdały, orzechy włoskie laskowe czy też w niewielkich ilościach orzechy brazylijskie. Pamiętać należy o tym, aby wybierać orzechy niesolone i nieprażone, bez dodatków w postaci przypraw. Innym wartościowym dodatkiem doskonale komponującym się z kawą jest gorzka czekolada zawierająca minimum 70% kakao. Na rynku dostępne są jej różne warianty – np. z dodatkiem skórki pomarańczowej, malin, chili, etc., więc każdy znajdzie ulubioną opcję tego wykwintnego i wartościowego deseru.

Kolacja lub obiad z rodziną lub znajomymi

Bliskie osoby, wiedząc iż dbasz o zdrowotny potencjał spożywanych posiłków, mogą mieć poważne obawy co do smakowitości przygotowywanych przez Ciebie posiłków. W stereotypowym podejściu zdrowe danie to danie jałowe i niesmaczne. Obiad czy kolacja dla przyjaciół i rodziny to doskonała okazja, aby przekonać niezorientowanych w temacie, że wartościowy obiad nie sprowadza się do liścia sałaty z suchym mięsem z kurczaka i ryżem na sypko. W zależności od zaawansowania w czynnościach kulinarnych, wybierz sprawdzone i lubiane przez Ciebie potrawy. Może to być ryba w ziołach gotowana na parze z dodatkiem puree ziemniaczanego i kolorowych warzyw, mięso pieczone lub duszone w warzywach – rodzaj mięs wybieraj zgodnie ze swoimi preferencjami, może to być zarówno drób jak i wołowina, dziczyzna czy też wieprzowina. Nie zapominaj o tym, aby na stole nie zabrakło kolorowych sałatek i surówek, a także dodatków w postaci dipów. Warto także pomyśleć o deserze, który będzie dopełnieniem całego posiłku. Zamiast ciasta z decyduj się na owocowy mus (zmiksuj np. ananasa z bananem) lub domowej roboty lody (lekko rozmrożone truskawki należy zmiksować, dodać odrobinę słodziku).

Wieczór przed telewizorem

Spędzanie wolnego czasu przed telewizorem, sprzyja podjadaniu chipsów, paluszków, ciastek i innych przekąsek wątpliwej jakości. Tego typu posiedzenia kończą się przyrostem dodatkowych centymetrów, warto zatem zawczasu pomyśleć o bardziej wartościowych alternatywach. I w tym przypadku sprawdzą się orzechy, dobrym pomysłem są także owoce. Zamiast zapychać się wysoko przetworzonymi przekąskami, warto pomyśleć o jakimś konkretniejszych potrawach, jak choćby kanapki – ich przygotowanie nie wymaga nie wiadomo jak wielkiego zaangażowania.

Podsumowanie

Redukowanie tkanki tłuszczowej nie musi wiązać się z izolacją społeczną w obawie przed wyłamaniem się z założeń diety. Zamiast kultywować zwyczaje prowadzące do problemów z nadmierną masą ciała poszukaj rozwiązań bardziej przyjaznych dla Twojej figury ale również atrakcyjnych dla podniebienia. Nie obawiaj się reakcji znajomych – w końcu zaakceptują Twoje poważne podejście do kwestii związanych ze zdrowiem i estetyką sylwetki. Kto wie, być możesz staniesz się źródłem inspiracji dla innych, mniej pomysłowych osób?