Jakie posiłki zamówić w restauracji, aby nie przytyć?

Wakacyjne czy służbowe wyjazdy, a także liczne trudne do przewidzenia okoliczności sprawiają, iż zachodzi konieczność spożycia posiłku poza domem. Taka sytuacja jest dość problematyczna dla osób na co dzień zdrowo się odżywiających czy będących w trakcie redukowania zbędnej tkanki tłuszczowej. Obiad czy kolacja w restauracji stanowi bowiem duże wyzwanie dla silnej woli, a także zwiększa ryzyko zjedzenia niezbyt przyjaznych sylwetce produktów w ilościach większe niż symboliczne. Czym należy kierować się dokonując zamówienia w restauracji?

Przeczytaj koniecznie:

Co jeść w barze szybkiej obsługi?

Rzeczowy przegląd menu

Niezależnie od restauracji, w której będziemy spożywać posiłek, warto mieć na uwadze, iż zawsze można dokonać gorszych lub lepszych wyborów żywieniowych. Aby podjąć decyzję najlepszą z możliwych przede wszystkim należy zaznajomić się z potrawami oferowanymi przez dany lokal. Na co należy zwrócić uwagę?

Wybór potrawy

Wszelkie dania mączne, pozbawione wartościowego źródła białka, niezawierające świeżych warzyw nie powinny zaprzątać naszej uwagi. Przeglądając menu warto przejść do potraw mięsnych, rybnych czy też sałatek.

Wybór obróbki termicznej

Wszelkie potrawy panierowane czy  smażone na głębokim oleju również nie są warte twojego zainteresowania. Najkorzystniejsze dla zdrowia i sylwetki będą potrawy:

- parowane

-gotowane

-grillowane

-pieczone

-duszone

- krótkotrwale smażone

Jakie mięso wybrać?

Najlepiej takie, na które będziesz miał największą ochotę. Jeżeli zwrócisz należytą uwagę na wybór właściwej obróbki termicznej mięsa, to kwestia doboru jego rodzaju będzie miała znaczenie drugorzędne. Warto wypróbować coś czego na co dzień nie jesz. Zamiast drobiu lub wołowiny skosztuj dziczyzny, mięsa z królika lub też owoców morza. Wizyta w restauracji to także świetny sposób na podpatrzenie pewnych trendów i pomysłów, które można później próbować odtworzyć w warunkach domowych.

Na co zwrócić uwagę wybierając dodatki do dania głównego?

Przede wszystkim nie zapominaj o warzywach – im więcej będzie ich na twoim talerzu tym lepiej. Zamiast klusek, frytek czy makaronów wybierz ziemniaki (gotowane lub pieczone), ryż albo kaszę. Ostrożność zachowaj względem sosów i  dipów – kombinacja cukrów, tłuszczu i soli może sprawiać, iż Twój apetyt będzie nienasycony.

Co do picia?

Wybór wody – gazowanej lub niegazowanej stanowi zawsze najkorzystniejszą opcję. W określonych sytuacjach można pomyśleć o lampce wina. Niewskazane są natomiast wszelkie soki, napoje owocowe, kompoty czy też słodkie drinki. Częstym błędem podczas konsumowania posiłków w restauracji jest brak umiaru w spożyciu alkoholu – o ile lampka wina nie wyrządzi krzywdy zdrowiu i sylwetce, o tyle cała butelka nie będzie już obojętna.

O czym warto pamiętać?

Oprócz tego co zamówimy, duże znaczenie posiada sam akt spożywania posiłku. Z całą pewnością nie należy się spieszyć, nie ma też obowiązku zostawiania pustego talerza. Przejadanie się i wmuszanie jedzenia pomimo pierwszych objawów sytości, na pewno nie przysłuży się zdrowiu i sylwetce. Warto celebrować każdy kęs i cieszyć się, że codzienna rutyna została przełamana wypadem do restauracji. Liczenie kalorii, stres i strach przed dodatkowymi kilogramami nie dość, że zepsują nastrój, to jeszcze dodatkowo utrudnią pracę nad estetyką sylwetki.

Podsumowanie

Okazjonalne wyjścia do restauracji nie muszą rujnować sylwetki i zdrowia. Dokonując przemyślanych wyborów miło spędzisz czas, zjesz smaczny posiłek a także znajdziesz inspirację do własnych kulinarnych eksperymentów.