Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Kuchnia
“Zabawka“ dla dużych dziewczynek i chłopców - skakanka

“Zabawka“ dla dużych dziewczynek i chłopców - skakanka

Anna Parzych

Niezależnie od tego, czy aktualnie trenujesz siłowo, uczęszczasz na zajęcia fitness, biegasz czy też przemierzasz świat pedałując, warto byś wiedział, że możesz dodatkowo „podkręcić” swój organizm, co – poprzez zapewnienie mu nowych bodźców – zoptymalizuje rozwój, powoli uzyskać lepsze efekty. Jak to zrobić? Poszerzaj swoje horyzonty i wprowadzaj nowe ćwiczenia, zyskuj nowe umiejętności, nie ograniczaj się, zapewniaj swoim mięśniom nowe bodźce! Niedocenianym, zapomnianym i bardzo często kojarzonym tylko z okresem dzieciństwa przyrządem treningowym jest… skakanka!

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę

„Zabawka”, w którą zdecydowanie warto się zainteresować

Skakanie na skakance to ćwiczenie ogólnorozwojowe, podczas jego wykonywania pracuje całe ciało. Zastanawiasz się teraz, w jaki sposób i w jakich celach mógłbyś wykorzystać ten przyrząd? Jest wiele możliwości:

  • Rozgrzewka przed treningiem
  • „Schładzanie” po treningu
  • Doskonały sposób na poprawę koordynacji (jeżeli nigdy nie skakałeś, sprawdź, jak ciężko „namówić” chociażby ręce i nogi, żeby współpracowały), poprawia poczucie równowagi
  • Praca nad szybkością treningów, zręcznością
  • Element treningów metabolicznych, crossfit, sportów walki, treningu obwodowego
  • Fantastyczne “narzędzie” do przeprowadzania treningu zarówno aerobowego (długotrwałego, lecz o niskiej intensywności) oraz interwałowego (charakteryzującego się naprzemiennie występującą wysoką i niską intensywnością)

Aby trening z wykorzystaniem skakanki był bezpieczny i wiązał się z samymi korzyściami (a nie prowadził do kontuzji) należy spełnić kilka podstawowych warunków.

Przede wszystkim niezmiernie istotny jest dobór skakanki o odpowiedniej długości. Jeżeli, gdy staniesz na jej środku sięga ci ona do pach, to możesz mieć pewność, że będzie odpowiednia. Pamiętaj, że zawsze możesz ją skrócić – np. poprzez wysunięcie sznurków z rączek i zawiązanie „supełków” niżej. Należy być ostrożnym z obcinaniem, gdyż jak to mówi stare przysłowie „łatwiej kijek obcienkować, niż go później pogrubasić” – gdy obetniesz za dużo, konieczne będzie zainwestowanie w drugą.



W artykule mówimy o: Poprawa kondycji Trening

1 / 2 Następna strona