“Zabawka“ dla dużych dziewczynek i chłopców - skakanka

Niezależnie od tego, czy aktualnie trenujesz siłowo, uczęszczasz na zajęcia fitness, biegasz czy też przemierzasz świat pedałując, warto byś wiedział, że możesz dodatkowo „podkręcić” swój organizm, co – poprzez zapewnienie mu nowych bodźców – zoptymalizuje rozwój, powoli uzyskać lepsze efekty. Jak to zrobić? Poszerzaj swoje horyzonty i wprowadzaj nowe ćwiczenia, zyskuj nowe umiejętności, nie ograniczaj się, zapewniaj swoim mięśniom nowe bodźce! Niedocenianym, zapomnianym i bardzo często kojarzonym tylko z okresem dzieciństwa przyrządem treningowym jest… skakanka!

Przeczytaj koniecznie:

Fartlek – zabawa biegowa

„Zabawka”, w którą zdecydowanie warto się zainteresować

Skakanie na skakance to ćwiczenie ogólnorozwojowe, podczas jego wykonywania pracuje całe ciało. Zastanawiasz się teraz, w jaki sposób i w jakich celach mógłbyś wykorzystać ten przyrząd? Jest wiele możliwości:

  • Rozgrzewka przed treningiem
  • „Schładzanie” po treningu
  • Doskonały sposób na poprawę koordynacji (jeżeli nigdy nie skakałeś, sprawdź, jak ciężko „namówić” chociażby ręce i nogi, żeby współpracowały), poprawia poczucie równowagi
  • Praca nad szybkością treningów, zręcznością
  • Element treningów metabolicznych, crossfit, sportów walki, treningu obwodowego
  • Fantastyczne “narzędzie” do przeprowadzania treningu zarówno aerobowego (długotrwałego, lecz o niskiej intensywności) oraz interwałowego (charakteryzującego się naprzemiennie występującą wysoką i niską intensywnością)

Aby trening z wykorzystaniem skakanki był bezpieczny i wiązał się z samymi korzyściami (a nie prowadził do kontuzji) należy spełnić kilka podstawowych warunków.

Przede wszystkim niezmiernie istotny jest dobór skakanki o odpowiedniej długości. Jeżeli, gdy staniesz na jej środku sięga ci ona do pach, to możesz mieć pewność, że będzie odpowiednia. Pamiętaj, że zawsze możesz ją skrócić – np. poprzez wysunięcie sznurków z rączek i zawiązanie „supełków” niżej. Należy być ostrożnym z obcinaniem, gdyż jak to mówi stare przysłowie „łatwiej kijek obcienkować, niż go później pogrubasić” – gdy obetniesz za dużo, konieczne będzie zainwestowanie w drugą.