Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Kuchnia
Trening na siłę – metoda ciężkoatletyczna

Trening na siłę – metoda ciężkoatletyczna

Maciej Sulikowski

Trening zwiększający siłę jest obecnie bardzo rzadko spotykany we współczesnych klubach. Dlaczego? Gdyż to ciężka praca, obciążająca zarówno fizycznie jak i psychicznie, a współcześni mężczyźni są po prostu zbyt leniwi. Większość stroni od treningu nóg i pleców, resztę partii traktuje pobieżnie, do lamusa odeszły ćwiczenia np. dwuboju ciężarowego. Szczególnie kiedyś było zupełnie inaczej:

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 50 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 4000 posiłków i 500 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę

Szczególnie kiedyś było zupełnie inaczej:

Dymitry Klokov, wybitny rosyjski ciężarowiec – wystąpił na zawodach kulturystycznych, a jego sylwetka dla tysięcy ludzi stanowi wzór do naśladowania (fotografie do znalezienia np. w grafice google),

Svend Karlsen jako antykulturystyczny trójboista – wygrał zawody kulturystyczne Mr Norway (później był słynnym strongmanem, mistrzem World’s Strongest Man w roku 2001),

Arnold Schwarzenegger (7-krotny Mr Olympia) startował początkowo w podnoszeniu ciężarów, choć informacje na ten temat są niepełne (lata 1963-1965). Arnold Schwarzenegger wygrał międzynarodowe zawody trójbojowe 30 października 1966 roku, osiągając 170 kg w przysiadzie, 165 kg w wyciskaniu leżąc, 250 kg w martwym ciągu [1,2] . W wieku 19 lat, w 1967 roku wystąpił na zawodach trójbojowych w Monachium, zajął drugie miejsce, zaliczył wyciskanie leżąc z ciężarem 170 kg (374 lbs), przysiad 200 kg (440 lbs) oraz martwy ciąg 280 kg (616 lbs); uwaga, wg błędnej informacji z magazynu „Flex” opublikowanej w 2005 roku,  te zawody miały odbyć się w 1966 roku. W  w  swoich ostatnich zawodach trójbojowych 5 maja 1968 roku zaliczył przysiad z ciężarem 215 kg, wycisnął leżąc 200 kg oraz podniósł 310 kg w martwym ciągu [1,2] co dało mu pierwsze miejsce,

Ronnie Coleman – jeden z najwybitniejszych kulturystów wszechczasów (8-krotny Mr Olympia) – zaczynał swoją przygodę ze sportami siłowymi od zawodów w martwym ciągu, podniósł 330 kg w 1994 roku w Teksasie,

Morgan Aste – jeden z najsilniejszych kulturystów wszechczasów z powodzeniem startuje w zawodach strongman (m.in. zaliczył wyciskanie 6 x 250 kg na ławce, bez koszulki do wyciskania oraz 360 kg w spacerze farmera),

Aby nie rozwlekać tematu, o którym można z miejsca napisać 250 stron maczkiem - kilka kluczowych kwestii. Oczywiście, każdy trener ma swoją wizję, warto jednak bazować na treningu szkół mających osiągnięcia w trójboju siłowym czy podnoszeniu ciężarów. Bardzo dobrym źródłem informacji są np. artykuły Christiana Thibaudeau (m.in. do znalezienia tutaj: https://www.t-nation.com/all-articles/authors/christian-thibaudeau ), nie do pogardzenia są poradniki, filmy i inne materiały sygnowane przez Dave’a Tate: http://www.elitefts.com/author/davetate/. Bardzo dobrym źródłem informacji są filmy, takie jak: „Defranco super strength”, „Exercise Index Squat-Deadlift DVD” czy też filmy z serii: „Olympic Style Weightlifting”. Część z nich można znaleźć w sieci, niech każdy rozważy sam, czy korzystać z często nielegalnie udostępnianych danych. Przykładowe programy treningowe (m.in. szkoły Westside Barbell), opisy ćwiczeń, filmy dotyczące podnoszenia ciężarów, można znaleźć tutaj:

http://www.exrx.net/WeightTraining/Weightlifting.html



W artykule mówimy o: Trening

1 / 3 Następna strona