5 propozycji na śniadanie kulturysty

Wielokrotnie czytamy o tym, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia. Zwolennicy pierwszego posiłku o wczesnej godzinie, zgodzą się z tezą tego typu, potwierdzając, że śniadanie daje nam energię, pozwala nakręcić metabolizm na cały dzień, sprawia, że mamy lepszy humor.

Jakie więc produkty wykorzystać możemy na śniadanie, aby nie chciało nam się  zbyt szybko jeść?

Jaja

Są idealnym produktem, który możemy wykorzystać na śniadanie. Przeważnie każdy z nas lubi jajecznicę, jaja na bekonie, omlety na słodko czy też słono, które do porannej kawy pasują w sam raz.

Jaja posiadają spory dodatek kaloryczny dla naszej diety, obfitują w kwasy omega-3, pełnowartościowe białka, które zawierają profil aminokwasów o idealnej konfiguracji dla naszej muskulatury. Co więcej, jaja obfitują w cholesterol, który jest niezbędny do syntezy testosteronu. Wszystkie te cechy sprawiają, że są idealnym produktem na śniadanie, który będzie wspomagał budowę masy mięśniowej.
 

Jogurt grecki i jagody

Nie każdy z nas lubi jaja, czasem opieramy nasze śniadania na nabiale, który również będzie dobrym sposobem na doładowanie tłuszczy w porannym posiłku. Produkty typu jogurt grecki, zawierają tłuszcze nasycone, mleczne, które dość łatwo wykorzystujemy na potrzeby energetyczne, jak i dostarczana z nich energia jest szybko metabolizowana przez nasz organizm. Co więcej, jogurt grecki sprawi, że dość długo będziemy chodzili nasyceni, a głód nie będzie dopadał nas szybko po zjedzeniu śniadania. Jagody stanowią doskonały dodatek do jogurtu, dając nie tylko świeżego smaku, ale i będąc doskonałym źródłem antyoksydantów.

Odżywka białkowa

Pomimo że wielu z was stwierdzi w tym momencie, że jak to odżywka na śniadanie może być dobrą opcją, aby budować mięśnie, trzeba zaznaczyć, że są osoby, które z rana po prostu nie mają apetytu. Wykorzystanie dobrej jakości szejka białkowego, opartego na białku serwatkowym może być dobrą opcją dla niejadków, którym zależy na tym, aby doładować swoje mięśnie aminokwasami z samego rana. Białko serwatkowe stanowi dobre źródło aminokwasów BCAA. Pomimo, że nie będzie to posiłek syty objętościowo, dla niejadków stanowić będzie dobrą opcję, jako starter.

Naleśniki białkowe

Obecnie rynek suplementów diety nie tylko proponuje nam gotowe odżywki, ale i produkty żywnościowe, które wzbogacone są proteinami. Oznacza to, że możemy z powodzeniem kupić naleśniki i jeść je na śniadanie. Jednak, jak nie macie zaufania do tego, aby wykorzystać gotowe mieszanki, możecie stworzyć samemu tego typu naleśniki, które poprzez dodatek odżywki białkowej, będą tak samo pełnowartościowe, jak te, które proponowane są przez producentów gotowych produktów. Zazwyczaj naleśniki białkowe obfitują w zawartość 23% protein, około 10% tłuszczy i 40% węglowodanów, będąc okazją na zbilansowane śniadanie.

Pełnoziarniste tosty z masłem orzechowym

Przede wszystkim będzie to dobra opcja dla osób, które lubią węglowodany w pierwszym posiłku dnia. Dodatek masła orzechowego powinien pochodzić z migdałów lub nerkowców. Unikamy masła z orzechów arachidowych, których pochodzenie nie jest do końca pewne. Pomimo, że posiłek ten nie obfituje w znaczną ilość białka, potrafi dostarczyć spory zastrzyk energii, który ograniczy apetyt na długie godziny.