Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Zjadłem śniadanie, ale zaraz jestem znowu głodny...

Zjadłem śniadanie, ale zaraz jestem znowu głodny...
Ze spożywaniem śniadania wiąże się sporo niesłusznych przekonań, mitów oraz praktycznych problemów, które na pierwszy rzut oka wydają się trudne do rozwiązania. Jednym z nich jest fakt, iż zaraz po spożyciu pierwszego posiłku dość szybko odczuwamy dotkliwy i trudny do opanowania głód, często ukierunkowany na niskojakościowe produkty spożywcze. Co zrobić, aby po spożyciu śniadania na długo cieszyć się zaspokojonym apetytem?

Śniadanie jest wyjątkowo kontrowersyjnym posiłkiem – niektórzy nie wyobrażają sobie wyjścia do pracy czy szkoły bez jego zjedzenia, inni wręcz przeciwnie – ściśnięty żołądek odmawia przyjęcia jakiegokolwiek pokarmu. Niezależnie od tego, jak wiele wątpliwości może wzbudzać pierwszy posiłek w ciągu dnia, warto pamiętać, iż przygotowując go łatwo popełnić elementarne błędy, które mogą się później w dość nieprzyjemny sposób odbijać się na późniejszych wyborach pokarmowych i kulinarnych preferencjach.

Zrezygnuj z pseudo- zdrowych produktów śniadaniowych!

Uśmiechnięte dzieci i wysportowani młodzi ludzi przekonują z ekranu telewizora, iż masło czekoladowe w połączeniu z pieczywem to idealny sposób na pożywne i wartościowe śniadanie, co tak naprawdę niewiele związku ma z rzeczywistością. Podobnie wygląda sytuacja w przypadku większości śniadaniowych płatków, dosładzanych astronomicznymi ilościami cukru a także ciasteczek, kaszek czy produktów dedykowanych małym dzieciom. Warto również podkreślić, iż nie najszczęśliwszym wyborem jest smakowy nabiał – owocowe jogurty, również też oznaczone jako fitness czy light. Istotną wadą wymienionych powyżej produktów jest nie tylko fakt, iż są źródłem „pustych kalorii” i nie wnoszą żadnych wartościowych składników odżywczych do codziennego menu, ale dodatkowo są mało satysfakcjonujące, a po ich spożyciu dość szybko dopadnie nas głód.

Postaw na nieprzetworzoną żywność!

Jak już zdamy sobie sprawę z tego, czego jeść na śniadanie zdecydowanie nie powinnyśmy, warto dobrze zastanowić się nad tym, czym zastąpić produkty żywnościowe wątpliwej jakości odżywczej. I tak doskonałą opcją są:

wszelkiego typu owsianki – uwzględniające dodatek owoców, orzechów i pełnowartościowego białka, np. w postaci odżywki białkowej;

dania z jaj - w postaci omletów ze świeżymi owocami czy warzywami, jajecznicy czy jaj gotowanych;

koktajle – wyjątkowe proste do przygotowania, można do ich przyrządzenia użyć odzywki białkowej lub nieprzetworzonego nabiału, a także świeże lub mrożone owoce, orzechy i aromatyczne przyprawy;

sałatki – można do nich dodać najbardziej ulubione warzywa oraz jaj, mięso, nabiał, orzechy i świeże zioła,

kanapki – wbrew pozorom mogą stanowić świetny pomysł na rozpoczęcie dnia. Trzeba jedynie wybrać wartościowe pieczywo – najlepiej razowe, a także postawić na odpowiedni rodzaj obkładu. Może to być zarówno mięso jak i pasty przygotowane z jego udziałem, twaróg, jaja a także obowiązkowa porcja świeżych warzyw.

Pamiętaj o sycących składnikach pożywienia!

Wartościowe śniadanie nie tylko dostarcza cennych dla zdrowia składników, charakteryzuje się silnymi właściwościami sycącymi. Niewątpliwie prym w tej dziedzinie wiedzie pełnowartościowe białko – skutecznie tłumi apetyt na wiele godzin. Nie powinno go zatem zabraknąć w pierwszym posiłku w ciągu dnia, podobnie sytuacja wygląda z błonnikiem. Warto jednak zapamiętać żeby nie przesadzać z ich ilością.

Przemyśl kaloryczność!

Szczególnie w komponowaniu jadłospisu ukierunkowanego na redukcję tkanki tłuszczowej dość często dochodzi do przesadnego ograniczenia ilości spożywanych kalorii. Tymczasem, zbyt duży deficyt kaloryczny i zbyt małe posiłki, w tym również śniadanie, sprawiają że po wstaniu od stołu nie czujemy się usatysfakcjonowani, a uczucie głodu pojawia się zbyt szybko. W takiej sytuacji warto przemyśleć rozkład kaloryczności w ciągu dnia i zastanowić się nad dodaniem kalorii.

Podsumowanie

Podczas przygotowywania i planowania śniadania można popełnić szereg prostych błędów, które nierzadko doprowadzają do powstawania problemów z dokuczliwym głodem w późniejszych częściach dnia. Problem ten można w prosty sposób rozwiązać, dokonując wnikliwej lustracji spożywanych produktów – zarówno pod względem jakości jak  ilości.

 

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę