Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Czy na początku przygody z siłownią powinienem sięgać po kreatynę?

Czy na początku przygody z siłownią powinienem sięgać po kreatynę?
Jeśli dopiero co zapisałeś się na siłownię lub też uczęszczasz na nią od niedawana, zapewne wstępnie już zapoznałeś się z prasą branżową i reklamami rozmaitych preparatów odmieniających sylwetkę w 4 tygodnie. Jeżeli zdarzyło Ci się przeglądać fora sportowe lub też rozmawiać z bardziej doświadczonymi osobami, możliwe, iż zetknąłeś się z zaleceniem by suplementów, zwłaszcza tych zawierających kreatynę, przez pierwsze kilka miesięcy nie stosować.

Powstaje więc pytanie: czy faktycznie należy ćwiczyć „na sucho”? Czy też może lepiej zacząć z wykopem, włączając od razu silne zaawansowane preparaty keratynowe?

Każdy kto  podejmuje sie jakiejś czynności, która ma mu przynosić  określone profity, powinien najpierw sie zapoznać z podstawowymi mechanizmami, według których owy proceder miałby sie odbywać. W przypadku treningów siłowych celem jest zazwyczaj poprawa estetyki sylwetki, rozumiana jako zwiększenie masy mięśniowej tudzież redukcja tkanki tłuszczowej, jak i również przyrost siły i wytrzymałości siłowej. Możliwość uzyskania satysfakcjonujących efektów uzależniona jest jednak od dwóch podstawowych czynników, a są nimi: trening i dieta. Oba zagadnienia wymagają pewnej uwagi i najlepiej jest zadbać, by nic jej zbytnio nie rozpraszało.

Naprawdę sporo wody w rzece musi upłynąć, aby nie tylko zapoznać sie z podstawami dotyczącymi komponowania jadłospisu, układania treningu oraz techniki wykonywania ćwiczeń, ale przede wszystkim, żeby nauczyć się zdobytą wiedzę wdrożyć na stałe w życie. Czy jednak włączenie suplementu kreatynowego może w tutaj  jakikolwiek sposób zaszkodzić?

                Jeśli  swoją przygodę z siłownią rozpoczniesz od suplementów keratynowych,  istnieje uzasadniona obawa, że zaniedbasz podstawy. W czasie stosowania kreatyny zanotujesz oczywiście przyrosty siły, a może i poprawę obwodów, jednak bez odpowiednich podstaw okaże się, że będą to efekty doraźne, które po skończeniu puszki suplementu - znikną. Naprawdę frustrujące jest, kiedy człowiek z treningu na trening dźwiga mniej, a mięsnie się „kurczą”. Kreatyna dodatkowo maskować może początkowe błędy w technice wykonywania ćwiczeń, objętości / intensywności treningowej i komponowaniu jadłospisu. Utrwalenie tych błędów – procentować będzie niestety przez długie miesiące jeśli nie lata…

Słuszną alternatywą dla rozpoczynania treningów od suplementów takich jak kreatyna czy „staki” keratynowe jest ustalenie pewnych priorytetów i konsekwentne wprowadzanie ich w życie. Niektórym osobom zająć to może kilka tygodni innym kilka miesięcy. Po okresie „inicjacji” włączenie preparatów wspomagających rozwój formy sportowej będzie miało „ręce i nogi”. Proponuję więc, abyś na wstępnie zastanowił się czy efekt Twoich treningów ma być tylko doraźny, czy też wyżej stawiasz sobie poprzeczkę.