Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Ćwiczenia na jędrne piersi

Ćwiczenia na jędrne piersi
Trening siłowy i biust często postrzegane są jako dwie sprzeczności. Wszystko za sprawą krążącego poglądu, który przedstawia trening siłowy, jako destruktor kobiecych atrybutów. Jednak, czy można wykorzystać potencjał treningu siłowego w poprawie wyglądu piersi? Czy raczej nie powinno trenować się siłowo, jeśli chcemy utrzymać jak najlepszy wygląd klatki piersiowej? Jakie ćwiczenia będą poprawiały biust, a jakie będą pogarszały wygląd? Przekonajmy się.

Skąd wziął się negatywny pogląd?

Pogląd, że trening siłowy powoduje utratę biustu wziął się, jak to zazwyczaj bywa - z sytuacji ekstremalnych. Nieco fizjologii i anatomii. Pierś zbudowana jest z tkanki tłuszczowej łącznej i gruczołów. Pod piersią znajduje się tkanka mięśniowa - czyli mięsień piersiowy większy. Czy sam trening siłowy może więc wpływać na ukształtowanie się biustu i jego redukcję? Nie. Trening będzie stymulował te tkanki, które znajdują się pod piersią, a nie stricte pierś.

Jednak nie wszystko jest takie proste. Utrata piersi, o której wspomniałem, dotyczy sytuacji, gdzie kobieta stara się zredukować poziom tłuszczu w organizmie do dość skrajnej wartości. Skoro pierś to również tkanka tłuszczowa (w przeważającej ilości), nie ma opcji, by podczas odchudzania nie zmniejszyła swojej masy. Co ciekawe, nawet kobiety z dość obfitym biustem, po ekstremalnej redukcji, wracając do masy początkowej (czyli doświadczając efektu jojo), mogą już nie odzyskać wyglądu piersi sprzed okresu odchudzania. Najprawdopodobniej zjawisko to regulowane jest poprzez specyficzne poziomy hormonów, które stymulowały formowanie poszczególnych tkanek w okresie dojrzewania i rozmieszczenie tkanki tłuszczowej.

W jaki sposób ćwiczenia wpływają na biust?

By pobudzić efekt liftingujący podczas treningu mięśni piersiowych, ćwiczenia powinno wykonywać się głównie w ustawieniu ławeczki pod kątem dodatnim. Oznacza to, że wszelkie wyciskania hantli, sztangi na skosie dodatnim będą sprzyjały podniesieniu biustu. Jak zostało wspomniane wyżej, nie da się budować samej piersi, jednak poprzez stymulację tkanki mięśniowej, znajdującej się pod piersią, możemy wpływać na jej usytuowanie, a czasem nawet kształt.

Powiązane jest to z połączeniem biustu poprzez system powięziowy, połączenia łącznotkankowe czy też samą skórę. Trzeba zaznaczyć, że ludzki organizm to system naczyń połączonych. Aktywowanie odpowiednich rejonów mięśniowych poprawi ich trofikę, zwiększy objętość włókien, co poprzez wyżej wspomniane składowe budowy anatomicznej - podciągnie pierś ku górze.
Planując schemat treningów, powinniśmy skupić się na mięśniach naramiennych, piersiowym większym, głównie jego części obojczykowej - górnym aktonie. Pozwoli to na skuteczne bodźcowanie mięśniowe, które będzie sprzyjało liftingowi.

Z jakich ćwiczeń korzystać

Przykładowe ćwiczenia, jakie możesz wykorzystać w swoim planie, które będą stymulowały efekt liftingujący:

  • Wyciskanie hantli w leżeniu na skosie dodatnim
  • Wyciskanie hantli złączonych razem, wraz z ruchem ściskania na skosie dodatnim
  • Wyciskanie hantli siedząc
  • Podciąganie na drążku
  • Ściąganie wyciągu górnego
  • Rozpiętki na skosie dodatnim
  • Przenoszenie hantli za głowę w leżeniu na skosie dodatnim
  • Rozciąganie ekspandera lub gumy treningowej przed klatką piersiową
  • Ściskanie izometryczne dłoni na wysokości klatki piersiowej

Z powodzeniem możesz wpleść te ćwiczenia w twój obecny plan treningowy. Ważne, by trzymać się zasady, aby głównie angażować górną część mięśnia piersiowego i przedni akton mięśnia naramiennego. Niektóre źródła donoszą, że efekt ten wspomaga jeszcze stymulowanie mięśnia najszerszego grzbietu, jednak tutaj trudno było mi wyszukać rzeczową argumentację. Być może odnosi się to do ćwiczeń, które zaproponowałem, jak podciąganie na drążku i ściąganie z użyciem wyciągu górnego, które również angażują mięśnie piersiowe, jak i pozwolą na utrzymanie prawidłowej krzywizny odcinka piersiowego kręgosłupa.

Jakich ruchów unikać w treningu?

W treningu mięśni piersiowych, efekt odwrotny do efektu liftingującego będą miały wszystkie ćwiczenia angażujące mięsień piersiowy w jego części dolnej - brzusznej. Oznacza to, że wykorzystując w swoich planach zbyt dużą objętość pompek na poręczach, pompek na podwyższeniu czy wyciskanań w skosie ujemny, możesz przyczynić się do pogorszenia wyglądu biustu.

O czym jeszcze pamiętać, by wspomóc efekt ćwiczeń?

Trening siłowy ma na celu dostarczenie tylko i wyłącznie bodźca ku poprawie warunków fizycznych naszego ciała. Jednak poprzez działania środowiskowe z zewnątrz, również będziesz wpływała na to, jak pierś będzie wyglądała. Aby wesprzeć trening i utrzymać jędrne piersi jak najdłużej, skorzystaj z domowych zabiegów pielęgnacyjnych, nawilżania, peelingu i masażu.

Ważnym czynnikiem jest również dobór odpowiedniej formy miseczek w biustonoszu, jak i samych ramiączek, które nie będą uciskały zbyt mocno tkanek i uniemożliwiały swobodnego przepływu krwi oraz limfy. Dodatkowo sama postawa ciała jaką przyjmujesz będzie predysponować do tego, by eksponować biust oraz utrzymać odpowiednią długość mięśni piersiowych.

Podsumowanie

Wyciągając wnioski końcowe zgodzimy się z tym, że nie ma ćwiczeń stricte wpływających na pierś jako narząd. Jednak poprzez specyficzne zastosowanie poszczególnych kombinacji ćwiczeń siłowych, w połączeniu z domowymi sposobami ujędrniającymi, jesteśmy w stanie wpłynąć na wygląd biustu. Jednak nie łudźmy się, że metody te pozwolą zwiększyć objętość piersi. Poprzez umiejętne wplatanie odpowiednich ćwiczeń oraz domowe zabiegi spa, będziecie w stanie zadbać o to, by jak najdłużej cieszyć się ich ładnym wyglądem.

W artykule mówimy o: Uroda Ladies