Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Sposób na opuchnięte nogi w upalne dni

Sposób na opuchnięte nogi w upalne dni
W końcu, po bardzo długiej zimie zrobiło się ciepło i możemy się rozkoszować cudownymi, słonecznymi dniami. Takie dni są wspaniałe, gdy możemy sobie pozwolić na relaks, np. z książką na hamaku, albo spacer z rodziną czy przyjaciółmi wzdłuż wybrzeża.

Niestety nie cieszą się te z nas, które większość czasu muszą spędzić siedząc za biurkiem, stojąc lub wykonywać jedną długotrwałą czynność. Taki stan rzeczy wpływa niekorzystnie na nasze samopoczucie o każdej porze roku, głównie ze względu na mniejsze krążenie limfy. Dodatkowo wyższa temperatura potęguje puchnięcie ciała, szczególnie łydek i kostek.

Jak sobie radzić? Jak przetrwać ten okres?

Istnieje na szczęście kilka metod, które może nie usuwają całkowicie problemu, natomiast z pewnością przynoszą ulgę.

Pierwsza z nich, która przychodzi na myśl chyba każdemu, to leżenie z uniesionymi nogami, np. opartymi o ścianę. Jest to świetna pozycja, w której nagromadzone płyny w rozszerzonych naczyniach mogą łagodnie odpłynąć z nóg do reszty ciała. Czasami nawet ma się wrażenie, że czuć jak wszystko ładnie spływa. Fajnie, tylko kto z nas może sobie pozwolić na wylegiwanie się w godzinach pracy, w okresie kiedy problem najbardziej doskwiera?

Czym możemy się wspomagać?

Jeśli jest taka możliwość to w pracy biurowej przyda się tzw. podnóżek. Oparte na nim stopy są nieco wyżej, dzięki czemu efekt puchnięcia będzie mniejszy. Nie musi być profesjonalny, czasami sprawdzi się nawet zwykły karton, stos z kilku książek czy ryz papieru. Doraźne rozwiązania są zawsze w cenie.

Pomimo pracy siedzącej warto pilnować się, aby co jakiś czas wstać, przejść się i rozruszać ciało. Usprawni to przepływ krwi i limfy. Pomocne mogą się okazać różne ruchy nogami w trakcie wykonywanej pracy np. lekkie wspięcia na palce, krążenia stopami, delikatne unoszenie i opuszczanie, prostowanie i uginanie nóg – wszystko, co wprawi je w ruch i pozwoli na większe ruchy płynów.

Po całym dniu w pracy ulgę przyniesie kojący prysznic – najlepiej naprzemienny ciepłą i zimną wodą – szczególnie zimną. Krążenie poprawisz wykonując dodatkowo masaż stóp, łydek i ud za pomocą szorstkiej myjki. Wykonuj ruchy masujące od dołu do góry.  Jeśli nie prysznic, to może relaksacyjna kąpiel dla stóp? Potrzebne będą dwie miski – do jednej nalej ciepłą wodę i dodaj soli do stóp albo ziołowego naparu, np. mięty czy krwawnika. Do drugiej miski wlej zimną wodę. Zacznij od miski z ciepłą wodą i potrzymaj w niej stopy przez około 10 minut, a następnie przekładaj stopy z jednej do drugiej.

Jeśli masz czas oraz fundusze możesz także skorzystać z zabiegów drenażu limfatycznego, dedykowanego właśnie problemom z  obrzękami, wynikającymi z zaburzeń przepływu krwi i limfy. Zabieg ten ma na celu przywrócenie prawidłowego  funkcjonowania naczyń krwionośnych oraz limfatycznych, a także oczyszczenie ciała z toksyn. Efekt w postaci ulgi jest niemal natychmiastowy.

O czym jeszcze należy pamiętać podczas upalnych dni, aby zmniejszyć swoje dolegliwości?

Woda. Picie wody to podstawa i wbrew pozorom nie będzie ona powodowała większego natężenia puchnięcie. Podczas odwodnienia organizmu krew staje się gęsta i jej przepływ jest utrudniony. Picie odpowiedniej ilości wody sprawi, że konsystencja płynów będzie rzadsza i będą mogły one swobodniej przepływać przez naczynia.

Pomocne są także kremy zawierające heparynę lub wyciąg z kasztanowca. Dla lepszego efektu trzymaj kremy w lodówce – chłodniejsze przyniosą ulgę nogom.

Podsumowanie

Okres letni to nieszczególnie przyjemny czas dla osób borykających się z puchnięciem ciała. Choć ciężko całkowicie wyeliminować tą przypadłość, to warto skorzystać choć z części powyższych metod dla zmniejszenia dolegliwości i uczucia ulgi. Istnieje także szansa, że to te pierwsze ciepłe dni są najbardziej doskwierające, a w kolejnych tygodniach ciało trochę się zaadaptuje do nowych warunków.

W artykule mówimy o: Zdrowie Uroda