Spalaj kalorie bez ciężkich treningów

Aktywność fizyczna w sposób istotny wpływać może na nasze samopoczucie, kondycję i wygląd. Regularne treningi pozwalają nie tylko spalić więcej kalorii, zmuszając organizm do sięgnięcia do rezerw tłuszczowych, ale także korzystnie wpływają na wiele parametrów metabolicznych ważnych dla ogólnie pojętego zdrowia i kompozycji sylwetki. Niestety ze względu na natłok obowiązków czy inne okoliczności nie każdy ma czas by zawsze wygenerować odpowiednią ilość czasu na zaplanowany trening. Warto wiec skoncentrować się na tym, by nawet przy prozaicznych czynnościach spalać dodatkowe kalorie, bo choć często nie zdajemy sobie z tego sprawy, jest to nie tylko możliwe, ale i banalne w swojej prostocie.

Przeczytaj koniecznie:

Czym jest dieta?

W imię upraszczania sobie życia

Nie ulega wątpliwości, że wszyscy przejawiamy skłonność do upraszczania sobie życia. Generalnie nie ma w tym nic złego, ale niekiedy owa tendencja staje się kuriozalna w swoich przejawach i przynosi niechciane skutki. Wypad samochodem do położonego dwieście metrów od domu sklepu, jeżdżenie windą na pierwsze piętro, nagminne stołowanie się w restauracjach i barach szybkiej obsługi i wiele innych czynności wynikających z naszego – powiedzmy to głośno – lenistwa, sprawia że stajemy się coraz mniej sprawni i coraz grubsi.

To właśnie nasza postępująca skłonność do ułatwiania sobie życia polegająca na niechęci do podejmowania jakiegokolwiek wysiłku, a nie abstrakcyjnie pojęty upływ czasu sprawia, że z roku na rok ważymy coraz więcej. Uświadomienie sobie podłoża tego problemu to dobry moment na wprowadzenie zmian w życie. Owe zmiany nie muszą być rewolucyjne, a oprzeć je można na metodzie drobnych kroków, które – o ile zdobędziemy się na minimum konsekwencji – szybko zaczną przynosić zauważalne rezultaty.

Gdy możesz iść – biegnij!

Możesz nie mieć zdrowia i kondycji do uprawniania niektórych dyscyplin sportowych, możesz nie mieć czasu na codzienne wizyty w klubie fitness, ale niezależnie od wieku i stanu zdrowia prawdopodobnie jesteś w stanie wprowadzić kilka drobnych modyfikacji w swoim planie dnia, które sprawią, że spalać będziesz więcej. Poświeć jeden dzień na to, by zastanowić się przy jakich prozaicznych czynnościach jesteś stanie zwiększyć swoją aktywność fizyczną.

Zacznij np. od tego by parkować samochód, nie dziesięć, a np. dwieście metrów od domu. Jeśli jeździsz autobusem – wysiadaj przystanek wcześniej lub – później i część trasy pokonaj pieszo. Z czasem - zwiększaj dystans i tempo. Jeżeli mieszkasz lub pracujesz w budynku z widną to zrezygnuj z jej używania lub wysiądź kilka pięter wcześniej.  Nawet jak rozmawiasz przez telefon, spaceruj, ruszaj się. Wszystkie te czynności pozwolą Ci nie tylko spalić więcej kalorii, ale także lepiej dotlenić organizm, zaktywizować układ krążenia i poprawią nastrój.

Bądź konsekwentny

Zwiększanie aktywności fizycznej bez wprowadzania planowanego treningu ma zarówno swoje zalety jak i pewne wady. Do walorów zaliczyć należy przede wszystkim fakt, że tego typu zabiegi nie wymagają zazwyczaj istotnego zwiększenia nakładów czasowych. Za mankament trzeba uznać jednak konieczność regularnego dyscyplinowania się, przynajmniej przez pierwsze tygodnie. Wypracowane przez lata nawyki może być trudno zmienić w kilka dni, dlatego początkowo trzeba zwracać uwagę na szczegóły i po prostu walczyć z własnym lenistwem.

Czy po pewnym czasie powielane praktyki wejdą w krew i staną się naturalną koleją rzeczy? Z pewnością pewne zmiany w tym zakresie nastąpią, niestety należy pamiętać, że nasza skłonność do upraszczania sobie życia ma charakter chroniczny i nie jest w pełni uleczalna. Przy odrobinie zaangażowania można ją jednak okiełznać i sprowadzić do stanu remisji. Efekty mogą naprawdę okazać się tego warte.