Znajomi z pracy a dodatkowe kilogramy

Walka ze zbędną tkanką tłuszczową nie jest rzeczą łatwą – wymaga dobrego planu, który będzie uwzględniał modyfikację dotychczasowego sposobu odżywiania, a także wprowadzenia regularnej aktywności fizycznej. Niemniejsze znaczenie mają kwestie związane z motywacją, poziomem zaangażowania, umiejętność radzenia sobie z negatywnymi skutkami stresu a przede wszystkim - asertywność. Często pomijanym faktem jest, iż na nasze zachowania żywieniowe mają istotny wpływ osoby, które znajdują się w naszym najbliższym otoczeniu.

Przeczytaj koniecznie:

Bez silnej motywacji nie schudniesz!

Złe nawyki żywieniowe w pracy

Atmosfera panująca pracy, zwłaszcza tej typowo biurowej, nie sprzyja utrzymaniu szczupłej sylwetki i utrudnia realizację założeń planów ukierunkowanych na redukowanie tkanki tłuszczowej.Im większa liczba współpracowników, tym statystycznie większa ilość pokus i okazji ku temu by zjeść czekoladkę lub batonika i tym większe prawdopodobieństwo, iż ktoś w będzie świętował imieniny, urodziny, narodziny dziecka, przynosząc ze sobą słodki poczęstunek.  Osobną kwestią są  różnego typu jubileusze, spotkania firmowe, rocznice i inne ważne wydarzenia służbowe, którym nieodzownie towarzyszy kawa i ciasto. W takich sytuacjach nie dość, że nie wypada odmawiać to jeszcze dodatkowo bardzo łatwo jest ulec masowemu łakomstwu, doprowadzając do stanu przejedzenia. Badania ankietowe potwierdzają, że około 90% pracowników biurowych jest niemal codziennie częstowana przez współpracowników słodkimi przekąskami.

Jak zmienić złe przyzwyczajenia?

Nie ma co ukrywać, iż przeforsowanie zdrowych nawyków żywieniowych w miejscu pracy może stanowić nie lada wyzwanie. Wystarczy ogłosić publicznie, że mamy zamiar zmienić swoją dietę, a niemal na pewno będziemy wystawiani na  pokuszenie i częstowani słodyczami ze zdwojoną siłą. Złośliwe docinki kolegów i koleżanek (typu: „efekt jo-jo już na Ciebie czeka”) i niewybredne żarty będą się pojawiać zwłaszcza na początku Twojej batalii o poprawę estetyki sylwetki. Nawet jeśli uda Ci się znieść te niesprzyjające okoliczności z kamienną twarzą, to i tak niełatwo będzie patrzeć jak wszyscy na około zajadają się sernikami i czekoladkami…

Warto jednak przeczekać trudny okres, gdyż z czasem docinki i złośliwości kolegów i koleżanek łagodnieją, a jeśli nawet nie – to po prostu przestaną robić na Tobie wrażenie. Kiedy efekty Twoich starań  zaczną być widoczne gołym okiem, gdy sylwetka zacznie się poprawiać, to dość szybko znajomi zaczną przychodzić do Ciebie po poradę. Dla wielu współpracowników staniesz się źródłem inspiracji bądź wręcz  wzorem do naśladowania – w końcu każdy przecież chciałby zyskać na atrakcyjności.

Kwestią o znaczeniu elementarnym jest odpowiednio wysoki poziom motywacji i sprawna organizacja. Dobry plan żywieniowy oparty na smacznych posiłkach w połączeniu z regularną aktywnością fizyczną, która będzie sprawiała Ci przyjemność – pozwolą dosłownie odmienić Twoje życie. A gdy dodatkowo zaobserwujesz, iż zmiana dotychczasowych przyzwyczajeń żywieniowych wpływa pozytywnie nie tylko na wygląd i samopoczucie, ale także efektywność pracy i relacje w grupie współpracowników – tym bardziej nie będziesz tęsknić za dawnymi przyzwyczajeniami.

Co jeść pracy?

Chociaż w warunkach biurowych nie zawsze można spożyć wartościowy posiłek, a za rogiem czyhają automaty ze słodyczami to pamiętaj, że możesz się odpowiednio zaopatrzyć, zabierając z domu pełnoziarnistą kanapkę z mięsem i warzywami, orzechy czy mobilny i niedosładzany nabiał. Alternatywą dla popularnych słodyczy  mogą być owoce oraz – uwaga - czekolada gorzka o zawartości min. 70 % kakao. Dobrą opcją okazują się także odżywki białkowe i przygotowywane z nich desery. Jeśli chcesz wiedzieć, co najlepiej jest jeść w pracy, zapraszam do lektury poradnika dostępnego pod poniższym linkiem:http://potreningu.pl/diety/artykuly/1984/co-jesc-w-szkole-i-pracy

Podsumowanie

Jeżeli wśród Twoich współpracowników znajdują się osoby z nadwagą i otyłe, które niespecjalnie przejmują się tym co jedzą, istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, iż jeśli nie zaczniesz uważać na to co jesz, również zyskasz kilka dodatkowych kilogramów. Dlatego też weź swój los w swoje ręce, staraj się działać racjonalnie, przemyśl i zaplanuj swój jadłospis i dbaj o regularną aktywność fizyczną.