Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Kuchnia
Kompleks metaboliczny - odchudzanie bez treningu cardio

Kompleks metaboliczny - odchudzanie bez treningu cardio

Tomasz Maciołek

Nie każdy z nas przepada za treningami cardio, które wykonywane są godzinami na bieżni. Czujemy się wtedy znudzeni, znużeni i mamy poczucie, że tracimy czas.

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę

Co więcej, nie każdy z nas ma możliwość wyjścia z domu czy skorzystania ze sprzętów do treningu aerobowego, jakie znajdziemy na siłowniach. Jest jednak pewne rozwiązanie, które pozwoli Tobie na utratę zbędnych kilogramów i które wykonasz w domu. Rozwiązaniem jest trening metaboliczny.

Kompleksy metaboliczne, kompleksy sztangowe, które wykonać możemy nie tylko ze sprzętem typu sztanga i hantle, ale też zamiennie przy użyciu gum czy butelek z wodami, są opcją dużo wydajniejszą. Nie potrzebujemy tak dużo czasu na ich wykonanie, jak w przypadku cardio na stałym tętnie. Są też dużo ciekawszą opcją dla osób, którym nie pasują treningi aerobowe.

Proponowany  trening

Wykroki po 10 powtórzeń na każdą z nóg

Sumo deadlift 10 powtórzeń

Wyciskanie stojąc 10 powtórzeń

Wiosłowanie sztangą 10 powtórzeń

Przysiady 10 powtórzeń

Rumuński martwy ciąg 10 powtórzeń

Jak widzimy, trening składa się z 6 ćwiczeń, które będą mocno angażować  całe ciało, gdyż bazujemy wyłącznie na ruchach wielostawowych, złożonych. Całość wykonujemy w formie obwodu. Oznacza to, że wykonując 10 wykroków na każdą z nóg, przechodzimy płynnie do martwego ciągu sumo i kontynuujemy trening. Niech Was nie zwiedzie mała ilość ćwiczeń. Po 2-3 takich obwodach poczujecie, co oznacza prawdziwy trening. Przerwę robimy dopiero, gdy wykonamy wszystkie ćwiczenia z listy, i nie powinna ona być dłuższa, niż 90 sekund.

Ciężar musicie dobrać taki, aby z lekkim trudem móc wykonać wszystkie założone ruchy. Dobierając obciążenie, skupić powinniście się na ćwiczeniu, które będzie najcięższe do wykonania z danym ciężarem. To pozwoli Wam wykonać wszystkie obwody

Trening wykonujemy 2-3 razy w tygodniu, jeżeli zależy Wam na podniesieniu tempa przemian energetycznych i redukcji tkanki tłuszczowej.

Zobacz także:

Jak trenować biceps w domu?

Jak trenować triceps w domu?

Jak trenować klatkę piersiową w domu?

Jak trenować plecy w domu?

Jak trenować barki w domu?

Jak trenować nogi w domu?

Jak trenować brzuch w domu?



W artykule mówimy o: Odchudzanie Trening