Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Miód w diecie odchudzającej

Miód w diecie odchudzającej
W przeciwieństwie do cukru stołowego miód obecny jest w diecie człowieka od zarania dziejów. Gdy porównamy miód do sacharozy (czyli zwykłego cukru „z cukierniczki”) to okaże się, iż posiada zdecydowanie więcej walorów i nawet na tle „ewolucyjnym” prezentuje się o wiele lepiej. Ten słodki produkt spożywczy wytwarzany przez pszczoły zawiera pewne ilości przeciwutleniaczy i innych bioaktywnych związków. Literatura naukowa zwraca także uwagę na bakteriobójcze i przeciwzapalne właściwości miodu.

Medycyna niekonwencjonalna zachwala miód, jako uniwersalny pokarm wzmacniający organizm o silnym działaniu prozdrowotnym

Wiele osób zastąpiło cukier miodem w przekonaniu, że jego spożywanie służy nie tylko zdrowiu, ale i sylwetce. Czy takie podejście jest słuszne? Miód to przede wszystkim węglowodany takie jak fruktoza, glukoza, maltoza i sacharoza. Choć w porównaniu z cukrem stołowym miód prezentuje się lepiej, to nie oznacza to, że jest pokarmem, który powinien stanowić istotny element jadłospisu. W wypadku diety ukierunkowanej na redukcję tkanki tłuszczowej zamiana cukru stołowego na miód, z punktu widzenia wpływu na kompozycję sylwetki, może nie stanowić żadnego rozwiązania. Wypijanie kilku kubków herbaty słodzonej miodem w ciągu dnia eaczej sylwetce służyć nie będzie.

Kiedy więc można użyć miodu?

Z pewnością w porze powysiłkowej łyżeczka czy dwie tego przysmaku krzywdy nikomu nie zrobią. W ogóle produkty żywnościowe stanowiące przede wszystkim źródło cukrów prostych powinny być w okresie pracy nad estetyką sylwetki przyjmowane głównie po aktywności fizycznej, ewentualnie w niewielkich ilościach – w trakcie intensywnego treningu. Dotyczy to również miodu! O innych porach miód jako składnik posiłków powinien być spożywany jedynie okazjonalnie. Choć z punktu widzenia zdrowotnego miód stanowi lepszą alternatywę dla sacharozy, to dla naszej tkanki tłuszczowej oba „paliwa” nie stanowią różnicy.