Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Dlaczego warto jeść pomelo?

Dlaczego warto jeść pomelo?
Pomelo, nazywane także pomarańczą olbrzymią jest największym ze wszystkich cytrusów. Wrażenie robi jednak nie tylko swoimi rozmiarami, ale także wartością odżywczą i prozdrowotną, którą przewyższa wiele innych owoców. Istnieje przynajmniej pięć dobrym powodów by włączyć je do swojej diety.

Niskokaloryczne, ale sycące

Pomelo należy do stosunkowo niskokalorycznych owoców. Po obraniu, w stugramowej porcji dostarcza zaledwie niespełna 40 kilokalorii, czyli niemal dwa i pół raza mniej niż banany. Dzięki temu mogą je śmiało spożywać  osoby stosujące niskokaloryczne diety odchudzające. Co ciekawe,  pomelo znakomicie syci, (zwłaszcza jeśli spożywane jest z częścią albedo, czyli białawej warstwy znajdującej się pod skórką), w efekcie może stanowić mniej kaloryczną i zdrowszą alternatywę dla słodyczy.

Bogactwo witaminy C

Odpowiednio wysoka podaż witaminy C jest niezmiernie ważna zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym, kiedy łatwiej o różnego rodzaju infekcje górnych dróg oddechowych. Związek ten ze względu na to, że wywiera pozytywny wpływ na układ odpornościowy pomaga ustrzec się przeziębienia i grypy. Dodatkowo witamina C chroni organizm przed destrukcyjnym wpływem wolnych rodników i uczestniczy w procesie syntezy kolagenu. Pomelo należy do owoców szczególnie w ten składnik zasobnych. Pod tym względem przewyższa pomarańcze, grejpfruty, a nawet cytryny (dostarcza bowiem około 65 mg witaminy C w 100g).

Znakomite źródło błonnika

Odpowiednie spożycie błonnika ma istotne znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania przewodu pokarmowego. Dodatkowo korzystnie wpływa na gospodarkę lipidową, obniża poposiłkową glikemię i pomaga kontrolować łaknienie. Owoce cytrusowe generalnie okazują się być bardzo dobrym źródłem włókna pokarmowego. Niestety często konsumowane są w takiej formie, że dostarczają go niewiele. Błonnik bowiem zawarty jest głównie pod skórką w warstwie zwanej albedo, o której już pokrótce wspominałem w jednym z poprzednich akapitów.

Działa silnie zasadotwórczo

Nasza dieta opiera się głównie  na produktach kwasotwórczych takich jak zboża, mięsa, ryby, sery podpuszczkowe, jaja. W konsekwencji tego, fizjologiczne mechanizmy regulujące równowagę kwasowo-zasadową są chronicznie nadwyrężone. Może się to w praktyce niekorzystnie odbijać na kondycji zdrowotnej organizmu i prowadzić do zwiększonego ryzyka rozwoju niektórych, groźnych chorób. Pomelo posiada właściwości zasadotwórcze ze względu na fakt, iż nie zawiera niemalże zakwaszających pierwiastków takich jak siarka i fosfor, a dostarcza alkalizujących składników takich jak potas, magnez i wapń.

Podsumowanie

Jak widać istnieją przynajmniej cztery dobre powody by sięgnąć po pomelo. W rzeczywistości można byłoby ich wymienić o wiele więcej. Dodatkowo warto pamiętać, że owoc ten, oprócz walorów prozdrowotnych jest także aromatyczny i bardzo smaczny.

 

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę