Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Kuchnia
Jak znaleźć czas na trening i dietę?

Jak znaleźć czas na trening i dietę?

Kinga Żuralska

Każdy z nas ma pracę, dom, swoje obowiązki. Każdy z nas jest zajęty. Dla jednych szczytem możliwości jest pójście do pracy i wyspanie się, inni dają radę dodatkowo spotykać się ze znajomymi, gotować, chodzić na siłownię i rozwijać inne pasje. Jedni szukają możliwości, inni szukają wymówek, a najczęstszą wymówką jest właśnie brak czasu. Co zrobić, żeby tego czasu mieć więcej, by wystarczyło go na przygotowanie posiłków i wykonanie treningu?

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 50 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 4000 posiłków i 500 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę

W dzisiejszym artykule przedstawię kilka sposobów na to, by zaoszczędzić nieco czasu i wygospodarować go na tyle dużo, by móc regularnie trenować i zdrowo się odżywiać.

Wykorzystuj czas pomiędzy zajęciami

W ciągu dnia mamy zazwyczaj wiele zadań do wykonania. Często zdarza się jednak, że pomiędzy jedną, a drugą czynnością zostaje nam wolna godzina czasu. Nie trać jej na przeglądanie Facebooka, czy oglądanie telewizji. Wykorzystaj ją na zrobienie zakupów lub szybki, intensywny trening.

Jeśli natomiast wiesz, że wracając z pracy z pewnością staniesz w korku i stracisz 30 min, znajdź siłownię blisko pracy. Wykonaj trening od razu po wyjściu z biura. Wracając godzinę później prawdopodobnie unikniesz stania w korkach. Dodatkowo zaoszczędzisz czas na dojechaniu do siłowni.

Wyloguj się z Facebooka i innych portali społecznościowych

Większość ludzi w dzisiejszych czasach posiada smartfony, a na nich co najmniej kilka aplikacji łączących nas z portalami społecznościowymi. W efekcie portale typu Facebook odwiedzamy nie tylko siedząc przy komputerze. Często nie zdajemy sobie sprawy, jak dużo naszego czasu potrafią nam zabierać każdego dnia. Myślisz pewnie: „Wchodzę na Facebooka tylko na chwilę 2-3 razy dziennie”. Spróbuj zrobić mały eksperyment. Za każdym razem, gdy wejdziesz na portal społecznościowy, odnotuj ten fakt. Sprawdzaj również, ile czasu zajęła ci każda wizyta. Efekty obserwacji mogą cię zaskoczyć.

Nie chodzi oczywiście o to, by całkowicie rezygnować z korzystania z tego typu serwisów. Najlepiej jednak stawiać sobie pewne ograniczenia. Maile, programy społecznościowe i tym podobne sprawdzaj przykładowo jedynie dwa, czy trzy razy w ciągu dnia, by nie odrywać się co kilka minut od codziennych obowiązków lub nie tracić wolnego czasu na przeglądanie zdjęć koleżanki z podstawówki, która właśnie była na wakacjach.

Przestań oglądać telewizję

Telewizja to jeden z większych pożeraczy czasu. Warto z niej po prostu zrezygnować. Ewentualnie wyznaczyć sobie programy warte uwagi, np. wiadomości i tylko wtedy włączać telewizor. Po zakończeniu programu wyłączać go zamiast przeskakiwać po kanałach szukając kolejnego zjadacza czasu.

Według badań w 2015 przeciętnie Polacy spędzali przed telewizorem każdego dnia 4 godziny i 23 minuty!

Planuj!

Najważniejsza jest odpowiednia organizacja. Z nią uda się niemalże wszystko, nawet wtedy, gdy rzeczywiście czeka nas sporo zadań do wykonania.

Nie zostawiaj wszystkiego samemu sobie. Jeśli nie zaplanujesz, co masz do wykonania, istnieje duża szansa, że niestety nie uda ci się tego zrobić.

Na początku tygodnia zastanów się, co masz do załatwienia, w które dni tygodnia masz czas, żeby wykonać trening, którego dnia możesz zrobić zakupy, w które dni możesz gotować.

Zapisz swoje plany w kalendarzu. Każdego dnia sprawdzaj kalendarz, dopisuj, jeśli jest taka potrzeba. Odznaczaj to, co udało się wykonać.

Dzięki takim prostym zabiegom uda ci się kontrolować zadania, jakie masz do wykonania. Odznaczanie wykonanego treningu z pewnością przyniesie satysfakcję.

Pamiętaj, że nie musisz trenować każdego dnia!

Jak również, że nie ma potrzeby, by trening trwał 2 godziny lub dłużej. Postaw na krótsze, ale bardziej intensywne treningi. Zaoszczędzisz czas, wykonując jednocześnie większą pracę!

Zamiast biegać godzinę czasu, wykonaj trening obwodowy lub interwałowy, od 15 do 30 minut intensywnych ćwiczeń przyniesie lepsze efekty, niż truchtanie przez 60 minut.

Zamiast rozdrabniać się w czasie treningu na siłowni nad izolowanymi ćwiczeniami i małymi partiami wykonywanymi w dużej objętości, postaw na ćwiczenia złożone wielostawowe. Wykonuj mniej powtórzeń z większym obciążeniem. Trening będzie krótszy i bardziej efektywny.

Zrezygnuj z cardio po treningu. Jeśli chcesz wykonywać cardio rób to w dni wolne, najlepiej na powietrzu. Często sprawdza się dodanie zwykłych spacerów.

Zamiast więc jechać na siłownię by pospacerować po bieżni, wybierz się na spacer z dziewczyną/ chłopakiem/ dzieckiem/psem, możesz też pieszo pójść do pracy lub na siłownię.

Zakupy rób z głową

Zastanów się, jakie produkty będą ci potrzebne, co będziesz gotować, co będziesz jeść, co skończyło się w domu. Przygotuj listę zakupów. Zamiast chodzić codziennie do sklepu i marnować każdego dnia czas stojąc w kolejkach, rób większe zakupy 1-2 razy w tygodniu.

Możesz również skorzystać z zakupów online i zamówić zakupy ze sklepu z dostawą do domu. Takie rozwiązanie pozwala na sporą oszczędność czasu.

Gotuj hurtowo

Gdy przygotowujesz posiłki, nie gotuj jednej porcji. Za jednym podejściem przygotuj od razu kilka porcji danego dania. Najlepiej sprawdza się system gotowania na 2-3 dni. Przez ten czas jedzenie przechowywane w lodówce z pewnością się nie zepsuje, ty natomiast oszczędzisz czas w kolejnych dwóch dniach. Posiłki gotowe do zabrania do pracy czy na uczelnie będą czekały już w lodówce.



1 / 2 Następna strona