Indywidualny plan

Dietetyczny

Indywidualny plan

Treningowy

Indywidualny plan

Dieta + Trening

Opieka dietetyka i trenera Już od

Plan dieta + trening 29,99 zł/mies.

Opieka dietetyka Już od

Plan dietetyczny 26,66 zł/mies.

Opieka trenera Już od

Plan treningowy 23,33 zł/mies.

Plany dieta i trening
{{$parent.show_arts ? 'Artykuły' : 'Baza wiedzy'}}
Sklep

Kiedy można wrócić do ćwiczeń po Covid-19?

Kiedy można wrócić do ćwiczeń po Covid-19?
Objawy Covid-19 różnią się w zależności od osoby. Wirus jest dość nieprzewidywalny i ciężko odgadnąć, w jaki sposób dana osoba będzie przechodzić chorobę. Okazuje się, że nawet łagodny przebieg może mieć negatywne skutki dla Twojego zdrowia, które możesz odkrywać z biegiem czasu.

Ludzie, którzy zachorowali na wariant, Omicron, często zgłaszają skrajne zmęczenie, bóle głowy, bóle ciała i gorączkę. Zmęczenie może się utrzymywać jeszcze długo po ustąpieniu najgorszych objawów, dlatego ważne jest, aby zachować odpowiednie tempo powrotu do aktywnego trybu życia.

Ćwiczenia są fantastycznym narzędziem w walce z chorobami – a ruch po okresie złego samopoczucia lub przebywaniu w izolacji przez kilka dni może być naprawdę korzystny i sprawić, że poczujesz się lepiej. Musisz jednak uważać, ponieważ zbytnie naciskanie na siebie w kwestii treningowej, może sprawić, że znowu poczujesz się gorzej.

Kiedy można wrócić do ćwiczeń po Covid-19?

Najważniejsze jest to, żeby przed powrotem do ćwiczeń nie odczuwać już żadnych negatywnych objawów choroby. Rekomendowane jest odczekanie siedmiu dni po ustąpieniu objawów. Ważne jest także to, aby nie wracać od razu na poziom intensywności sprzed choroby. Musisz wziąć pod uwagę, że Twój organizm był mocno osłabiony, że miałaś przerwę od wszelkiego ruchu i wiele czynności, które dawniej były dla Ciebie lekkie, teraz mogą być związane z dużo większym wysiłkiem. Powrót do aktywności powinien być stopniowy.

Co trenować?

Możesz spróbować jogi, rozciągania lub spacerów. Na pewno jest to lepsze rozwiązanie niż od razu wrócić do biegania, czy intensywnych treningów na siłowni. I nie martw się, bo z czasem wrócisz do wszystkiego. Musisz sobie dać tylko czas i podejść do tematu rozsądnie.

Ćwicząc, obserwuj siebie. Jeżeli czujesz, że coś sprawia Ci trudność, czujesz, że jest to bardzo duży wysiłek, wówczas nieco zwolnij. Być może to jeszcze dla Ciebie zbyt wiele — powrót do normalnego poziomu aktywności może zająć tygodnie. Długo? Może i tak, ale nie zniechęcaj się. Takie podejście pomoże chronić Twoje stawy i mięśnie, które przez jakiś czas były dużo mniej aktywne. Zbyt szybki powrót do ćwiczeń może grozić wystąpieniem urazów w szczególności bioder, pośladków i ścięgien podkolanowych, więc nie próbuj biegać w tym samym tempie ani podnosić tych samych ciężarów, co przed chorobą. Pamiętaj też, żeby przerwać ćwiczenia i zwrócić się o pomoc medyczną, jeśli masz duszności, zawroty głowy lub omdlenia. To bardzo ważne, żeby się obserwować.

Podsumowanie

Po każdej chorobie nie tylko po Covid-19, możesz czuć się osłabiona jeszcze przez jakiś czas. Nawet jeśli chorobę przeszłaś lekko. Niezależnie od tego, postaraj się do ćwiczeń wracać stopniowo. Zacznij od lekkich form i stopniowo zwiększaj intensywność, aż wrócisz do aktywności sprzed choroby.

W artykule mówimy o: Zdrowie Ladies Trening

Mamy aplikację!

Hej! Z przyjemnością zapraszamy Cię do pobrania naszej nowej aplikacji, która pomoże Ci osiągnąć wymarzoną sylwetkę. Przygotowaliśmy ją z myślą o Tobie, by ułatwić Ci trzymanie się diety i planu treningowego.

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat aplikacji oraz ją pobrać? Zrobisz to poprzez Google Play: