Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Jaka pora na trening jest najlepsza?

Jaka pora na trening jest najlepsza?
Rano czy wieczorem? Zastanawiasz się, w jakich godzinach Twój trening będzie bardziej efektywny? Zarówno ćwiczenia o poranku, jak i po południu mają swoje wady i zalety. Istnieje kilka czynników determinujących to, jak pora treningu będzie wpływała na jego efektywność. Możemy wymienić tutaj aspekty fizjologiczne, osobiste upodobania oraz nasz wewnętrzny zegar.

Z punktu widzenia czynników fizjologicznych, poranek będzie optymalna porą do ćwiczeń dla osób, których celem jest odchudzanie. Rano zawartość glikogenu w naszej krwi i mięśniach jest mniejsza, a ciało spala więcej tkanki tłuszczowej niż wieczorem.

Wykonanie treningu rano przyspiesza metabolizm na wiele godzin, dzięki czemu w ciągu dnia spalamy więcej kalorii.

Rano zazwyczaj nie mamy dużo czasu, spieszymy się do pracy. Świetnie sprawdzą się tutaj treningi o charakterze interwałowym. Możemy wykonywać je na czczo. Dzięki czemu doskonale pobudzimy spalanie tkanki tłuszczowej i napędzimy metabolizm.

Pamiętajmy jednak, że ćwiczenia o poranku wymagają dokładniejszej rozgrzewki. O tej porze dnia nierozgrzane mięśnie narażone są bardziej na kontuzje.

Godziny popołudniowe, między 16-17, to optymalny czas do wykonania treningu, którego celem jest osiągniecie optymalnych wyników treningowych. W tym czasie temperatura naszego ciała jest najwyższa, mięśnie są rozgrzane, jesteśmy mniej narażeniu na kontuzje. Popołudniu możemy zaobserwować nieznaczny wzrost naszej sprawności i możliwości treningowych. W godzinach popołudniowych świetnym pomysłem będzie trening siłowy, ale również biegowy.

W przypadku biegów spore znaczenie ma również to, gdzie trenujemy. Jeśli biegasz w dużym, zatłoczonym mieście, bieganie popołudniową porą oznacza wdychanie sporej dawki spalin. Porankiem powietrze jest mniej zanieczyszczone.

W rzeczywistości jednak najlepsza pora na ćwiczenia to ta pora, która najbardziej odpowiada i pasuje do Twojego planu dnia, w której czujesz się najlepiej i masz najwięcej energii.

Dużo ważniejsza niż wybór tego czy lepiej ćwiczyć rano czy wieczorem, jest konsekwencja. Osoby ćwiczące o tej samej porze każdego dnia “uczą” swoje ciała jak być gotowym na trening w tym właśnie konkretnym czasie.

Jeżeli przygotowujesz się do konkretnego wydarzenia, które odbędzie się o określonej porze dnia, dobrze by było ćwiczyć o takiej samej porze dnia, wtedy nasz organizm przyzwyczaja się do wysiłku właśnie w tych godzinach.

Podsumowując, każda pora na trening ma swoje wady i zalety. To, jaką wybierzesz zależy tylko od Ciebie. Najważniejsze, by ćwiczenia były regularne. Tylko takie przyniosą oczekiwane efekty.